Naše společnost je Eset Partner centrum, Eset Platinum Partner a Eset Top Partner
ESET Remote Administrator umožňuje správcům celkový přehled nad bezpečnostní situací ve firemní síti z webové konzole.
Vývoj nové verze produktu se úzce konzultoval s IT profesionály, aby co nejlépe vyhovoval jejich potřebám. Důležitou
novinkou je možnost spravovat firemní infrastrukturu odkudkoli. Stačí jen funkční internetové připojení. Vzdálenou správu
je možné naistalovat nejen na zařízení s Windows, ale také na linuxové servery nebo využít již připravenou Virtual
Appliance. Integrovaný systém úloh pomáhá snižovat reakční dobu na události v síti. ESET Remote Administrator přináší
zcela novou architekturu založenou na agentech, která zrychluje práci a minimalizuje nutnost administrátorského dohledu.
Komponenty
ESET Remote Administrator Server- Zařizuje komunikaci s jednotlivými agenty, sbírá a ukládá aplikační data do databáze.
Nezávislý agent-
Je malá aplikace, která se stará o komunikaci se vzdálenou správou a běží nezávisle na bezpečnostním
řešení. Po připojení na ESET Remote Administrator spouští úlohy, sbírá data, uplatňuje politiky
a podobně.
Webová konzole-
Funguje jako prezentační vrstva dat uložených v databázi, která ukazuje formou panelů a rozbalovacích
seznamů s detailními informacemi. Zároveň komunikuje s agenty a dalšími ESET aplikacemi.
Nabízí velké možnosti dalších úprav, aby zobrazovaný přehled informací co nejlépe vyhovoval
požadavkům administrátora.
ESET Remote Administrator Proxy-
Má za úkol sbírat data z počítačů ze vzdálených míst a odesílat je na centrální ERA server. Do velkých
a složitějších struktur je nově možné nainstalovat pouze proxy a připojit je na jeden centrální server.
Rogue Detection Sensor -
Hledá ve firemní síti nechráněné počítače a zařízení, která nejsou zapojená do vzdálené správy.
Umožňuje správci lepší přehled o všech zařízeních v síti a reagovat na potenciální bezpečnostní rizika.
Podpora různých platforem-
ESET Remote Administrator je možné nainstalovat nejen na Windows, ale také Linux servery nebo využít Virtual Appliance.
Další funkce
ESET License Administrator-
Umožňuje spravovat všechny licence z jednoho místa přes prohlížeč i mimo ESET Remote Administrator.
Instalace na stanice-
Sestává ze dvou fází. První je instalace ERA agenta, po které následuje instalace produktu. Agent
automaticky vybere vhodný instalační balík podle operačního systému. Balíčky se mohou stahovat
ze serverů ESET nebo lokálního úložiště.
Správa založená na rolích-
Umožňuje hlavnímu správci vytvořit různé role, kterým lze přiřadit odlišná oprávnění. Uživatel tak
získává práva náležící aplikované roli. V případě instalace ve stromové struktuře může správce vytvořit
„super admin“ účet, který může nadefinovat hlavní firemní politiky a práva pro lokální správce, který
potom může spravovat jen svou část sítě. “Read only“ režim dovolí správci přehled nad bezpečnostní
situací v síti bez možnosti interakce.
Bezpečná vzájemná komunikace-
ESET Remote Administrator nyní používá TLS (Transport Layer Security) 1.0 a používá vlastní certifikáty
pro digitální podpis a šifrování komunikace mezi jednotlivými komponentami. Správce může při
instalačním procesu nebo i později vytvořit PKI veřejný klíč s certifikátem a certifikační autoritou.
Alternativně může použít i již existující certifikační autoritu.
Přístup chráněný 2FA-
K ověření identity administratora při přihlášení je možné zapnout dvoufaktorovou autentizaci přímo
ve webové konzoli. Zdarma je možné chránit až 10 účtů. Po jednoduchém zápisu v konzoli,
uživatel obdrží SMS zprávu s odkazem na stažení mobilní aplikace ESET Secure Authentication.
Ta potom generuje náhodná jednorázová hesla, která doplňují a posilují proces autentizace.
Integrovaný ESET SysInspector-
Je diagnostický nástroj, který pomáhá při řešení různých problémů nakonkrétní koncové stanici.
Všechny generované protokoly si správce může prohlédnout přímo ve webové konzoli.
Při pravidelném ukládání protokolů, je možné například zpětně sledovat změny v operačním
systému při bezpečnostních incidentech.
Podrobnější nastavení
Dynamické a statické skupiny-
ESET Remote Administrator pracuje na podobném principu jako Active Directory, jehož strukturu umí
automaticky načíst a adaptovat. Klienty je možné zařadit do statických nebo dynamických skupin.
Pro dynamické skupiny lze nadefinovat podmínky, za kterých dojde k zařazení do skupiny. Stejně tak
je možné přiřadit politiku. Celá proces potom probíhá bez interakce administrátora.
Politiky-
Správce může nadefinovat politiky na každý produkt zvlášť a jednoduše určit jejich vzájemný vztah.
Politiky jsou uplatňovány agentem, takže i bez připojení na ERA server je agent schopen uplatňovat
příslušnou politiku. Správce může také využít předdefinované šablony podle svých potřeb.
Události-
Administrátor může nakonfigurovat podmínky, za kterých se má spustit daná úloha. Podmínky lze
párovat s dynamickými skupinami, takže se úloha spustí po zařazení klienta do skupiny. Spuštění
úlohy je možné naplánovat datum, čas, den a opakovanou frekvenci.
Úlohy-
Je možné vytvořit jednoduše krok za krokem v průzkumníkovi a přiřadit je k jednotlivým produktům
nebo vybrat některou z již vytvořených.
Reporty-
Správce může vybrat předdefinované šablony nebo vytvořit své vlastní. Stačí použít požadované data
a hodnoty. ERA sbírá pouze data potřebná k vytvoření reportu, zbývající data zůstávají na klientské
straně, což má pozitivní vliv na výkon databáze. Všechny reporty se zobrazují ve webové konzoli
a poskytují tak správci přehled nad bezpečnostní situací v sítí v reálném čase. Z konzole lze také
rychle reagovat na vzniklé události. Reporty je možné uložit na definované místo nebo poslat
e-mailem v PDF formátu.
Upozornění-
Je nezbytné, aby správce mohl ihned reagovat na vzniklé situace v síti. K tomu slouží upozornění,
jež lze jednoduše nadefinovat v příslušném průvodci, nebo vybrat z již připravených šablon.
Ty lze namapovat na podmínky zařazení do dynamických skupin, stav produktu nebo probíhající
události. Notifikace se odesílají po splnění zadaných podmínek