Společnost Adobe přiznala, že se stala obětí kybernetického útoku. Mimo jiné se kyberlumpi dostali k údajům ze 3 milionů platebních karet. Podle odborníků tento útok dokládá, jak lukrativním cílem jsou firmy poskytující svoje služby na bázi měsíčních nebo ročních plateb (předplatného). Důvody, proč kyberlumpi rádi sáhnou po takovýchto údajích, jsou jasné - jednak je vždy na hromadě obrovské množství údajů, a za druhé je jasné, že na těchto kartách jsou peníze.
Adobe se poslední dobou snažilo svoje uživatele přesvědčit, aby přešli na model předplatného. V principu se jedná o pro obě strany výhodný a jednoduchý model placení. Zákazník, pokud souhlasí, zaplatí "první splátku" pomocí platební karty a při této transakci dá poskytovateli služby souhlas k tomu, aby si v pravidelných intervalech sám pomocí údajů z karty "stáhnul" z účtu uživatele patřičný obnos. Až potud se vše jeví v pořádku - ale pouze do doby, než jsou takto uložené údaje o platebních kartách zcizeny. Pro kyberlumpy je pak jednoduché si pomocí údajů sáhnout na bankovní účty.
Průnik bude Abobe stát pěknou fůru peněz, protože postiženým uživatelům bude muset uživatelům platit službu monitoringu jejich bankovního účtu po dobu jednoho roku. Cena se přitom pohybuje kolem 100USD za uživatele.
Podle Cheta Wisniewskeho ze společnosti Sophos udělalo Adobe jednu fatální a neodpostitelnou chybu - uživatelská data neukládalo v databázích šifrovaně, čímž útočníkům podstatně usnadnilo situaci.