Další aktuality
14.1.2025
Případ slovenského katastru ukazuje nutnost proaktivního zabezpečení zálohovaných dat
Organizace by měly klást větší důraz na proaktivní zabezpečení zálohovaných dat a integraci nástrojů kybernetické bezpečnosti...

10.1.2025
Občanský průkaz v mobilu už využijeme na poště, v bankách a mnoha dalších místech
eDoklady budou nově akceptovat i obce a jejich příspěvkové organizace, volební komise, školy, banky, Česká pošta, zdravotní pojišťovny, notáři či zastupitelské úřady...

6.1.2025
Jak odolat kybernetickým útokům v roce 2025?
Klíčovým trendem pro následující rok bude umělá inteligence v roli ochránce firemního IT...

2.1.2025
Přehled hrozeb pro Android: Adware doplnil v listopadu dropper v podobě falešné modifikace pro Roblox
Dropper je typ škodlivého kódu, který maskuje jinou hrozbu a nepozorovaně ji "doručí" do zařízení. Ztěžuje tak i její odhalení...

1.1.2025
Získejte Avast Premium Security zdarma
Zúčastněte se soutěže s magazínem IT Kompas...

19.12.2024
Pour féliciter 2025
Tým Amenit přeje všem hodně štěstí, zdraví i úspěchů v roce 2025...

16.12.2024
ESET: Spyware Formbook potvrdil, že je novou hrozbou číslo jedna pro české počítače
Spyware Formbook stál v listopadu téměř za polovinou všech případů škodlivého kódu v Česku...

11.12.2024
Pětina Čechů se stala v posledních třech letech obětí kyberútoku
Nejčastějšími formami útoků byly phishing a smishing...

6.12.2024
Virtuální privátní síť: 5 nejčastějších otázek o VPN
VPN chrání a šifruje data také, pokud se připojujete přes veřejné Wi-Fi sítě...

3.12.2024
Tipy na ty nejlepší vánoční dárky pro vaše bezpečí
Inspirujte se a darujte letos něco užitečného...


více v archivu
potřebujete poradit? - jsme tady

Jakým typem útoku se firmy nejméně chlubí?

Sdílej na Facebooku
3.12.2021

Jakým typem útoku se firmy nejméně chlubí?

Security

Stále častější případy úniku osobních údajů zaměstnanců při kybernetických útocích na firmy vedou k tomu, že téměř polovina (45 %) takto napadených firem raději informaci o těchto incidentech nezveřejňuje. Odhalila to nejnovější zpráva společnosti Kaspersky Employee Wellbeing 2021 (Pohoda zaměstnanců v roce 2021), podle níž zaměstnanci často postrádají základní vědomosti o zásadách kybernetické bezpečnosti, jež by jim pomohly lépe se před těmito útoky chránit. Důvodem je fakt, že pouze 44 % firem nabízí zaměstnancům bezpečnostní školení.

Úspěšná firemní kybernetická ochrana není možná bez toho, aniž by zaměstnanci na všech úrovních spolupracovali. Technologie jsou pro prevenci kybernetických útoků důležité, ale klíčovou roli stále hraje lidský faktor, neboť je spojen s 85 % incidentů. Celosvětový průzkum společnosti Kaspersky mezi vedoucími firemními IT pracovníky ukazuje, jak dobře organizace a zaměstnanci spolupracují a chrání sebe i své klienty.

Každá osmá firma se o svém bezpečnostním incidentu dočetla v médiích

Největší medializované případy úniků dat jsou spojovány převážně s krádeží informací o zákaznících, oblíbeným cílem kyberzločinců jsou však také osobní údaje zaměstnanců. V roce 2021 nebyla více než třetina (35 %) organizací schopna zajistit úplné zabezpečení dat svých pracovníků a čelila incidentům týkajícím se tohoto typu informací. Podle průzkumu je předčí pouze úniky osobních údajů zákazníků (43 %).

Skutečnost, že 45 % postižených organizací nezveřejnilo informaci o úniku osobních údajů zaměstnanců, je známkou toho, že problém je větší, než se zdá. Pokud jde o další organizace, 43 % sdílelo informace o incidentech aktivně a 12 % tak učinilo až poté, co se tyto případy dostaly do médií. To ukazuje, že tento typ úniku je ve srovnání s úniky firemních nebo zákaznických dat nejméně často zveřejňován. 

„Když organizace čelí kybernetickému incidentu, správná krizová komunikace je neméně důležitá než obrana a opatření, která vedou k obnově provozu. Riziko úniků dat stále přetrvává a firmy by si měly uvědomit, že aktivní zveřejnění je lepší než situace, kdy tak učiní média,“ vysvětluje Evgeniya Naumova, výkonná viceprezidentka pro korporátní podnikání ve společnosti Kaspersky. „Přiměřená, přesná a včasná komunikace nejenže minimalizuje potenciální poškození pověsti firmy, ale může také výrazně zmírnit přímé finanční ztráty. Aby firma předešla panice nebo zmatku, musí si předem vypracovat jasný krizový plán a proškolit zaměstnance. Odborníci na firemní komunikaci a týmy IT bezpečnosti by měli spolupracovat, vyměňovat si informace z oblasti kybernetické bezpečnosti a stanovit postupy, nástroje, kanály a způsob vyjadřování, které by mohly být užitečné pro dobré zvládnutí interní i externí komunikace v případě mimořádné události,“ dodává Evgeniya Naumova.

Bezpečnostní politika firem je často nedostatečná

Nedostatek potřebných vědomostí o potenciálních kybernetických bezpečnostních incidentech se obvykle nedá odstranit jen interním úsilím a bývá potřeba využít služeb externích specialistů. Podle průzkumu však pouze 44 % organizací již zavedlo bezpečnostní vzdělávání a školení, aby zajistilo, že zaměstnanci budou mít k dispozici klíčové informace. Přitom více než polovina (64 %) těchto organizací zaznamenala alespoň jeden problém s kvalitou těchto služeb. Patří mezi ně nespokojenost s velkou komplexností kurzů a nedostatkem podpory nebo odborných znalostí ze strany poskytovatele školení.

Od zaměstnanců, kterým nebyly poskytnuty základní znalosti o významu ochranných opatření, nelze očekávat, že budou dodržovat příslušná pravidla. Plnění předpisů ze strany zaměstnanců a řešení nedostatečné bezpečnostní kultury koncových uživatelů je v roce 2021 jedním ze tří největších IT bezpečnostních problémů firem – 42 % respondentů jej uvedlo mezi nejvíce znepokojujícími problémy. V praxi se firmy pravidelně potýkají s porušováním informační bezpečnosti (41 %), nevhodným používáním IT prostředků (42 %) a nesprávným sdílením dat prostřednictvím mobilních zařízení (38 %).

Prevence narušení bezpečnosti vyžaduje společné úsilí všech, kteří přicházejí do styku s firemním systémem a mohou být potenciálním cílem útočníků. Kvůli lepšímu zabezpečení zaměstnanců by firmy měly kombinovat spolehlivá ochranná opatření s udržováním bezpečnostního povědomí mezi svými týmy. Patří sem například:

• Zajištění rychlého záplatování a aktualizace softwaru, aby se zabránilo průniku útočníků do systému. 

• Zavedení velmi kvalitního šifrování citlivých dat a vyžadování silných přihlašovacích údajů a vícefaktorového ověřování.

• Používání účinné ochrany koncových bodů s funkcemi detekce hrozeb a reakce na ně, které zablokují pokusy o přístup, a také spravovaných služeb ochrany, které umožní efektivní vyšetřování útoků a odbornou pomoc.

• Minimalizace počtu osob s přístupem ke klíčovým datům. K narušení bezpečnosti dochází s větší pravděpodobností v organizacích, kde pracuje příliš mnoho zaměstnanců s důvěrnými a cennými informacemi, které mohou být prodány nebo nějak zneužity. 

• Vybavení zaměstnanců potřebnými dovednostmi v oblasti kybernetické bezpečnosti. Zajištění vzdělávání, které poutavou formou představí všechny potřebné aktuální informace. Aby firmy ušetřily čas a získaly kvalitní služby, měly by spolupracovat s celosvětově uznávanými poskytovateli, kteří umí zajistit efektivní proces vzdělávání.

 

Celá zpráva a další rady, jak vytvořit bezpečné a vyvážené firemní prostředí, jsou k dispozici zde.



Cena:    0 Kč
Něco navíc
máme pro Vás dárek

SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI

Musím se přiznat, že s tak ochotným a hlavně trpělivým operátorem jsem se už dlouho nesetkal.

Patří mu proto srdečný dík! Domnívám se, že tento neobvyklý přístup operátora k zákazníkovi si zaslouží i zveřejnění


Rudolf Wonka, Litoměřice

#1

Protože jsem laik a nerozumím antivirovým programů velmi si cením s jakou jednoduchostí a elegantností mně dovedla technická podpora předat potřebné informace tak, abych jim porozuměl.

Protože si takového jednání velmi cením, považuji za vhodné poděkovat také Vám za dobře vybraný a proškolený personál.


Roman Jakubík

#2

Chci vám poděkovat
za profesionalitu a za pomoc při instalaci antiviru do počítače.

Moc vám děkuji a zůstáváme nadále vašimi klienty.


Ludmila Ferencová

#3

Moc děkuji za pomoc, už to funguje podle mých představ.

Udělali jste mi radost, že se na vaši podporu mohu spolehnout, to vždy potěší.
Ještě jednou díky a hezký den.


Ivana Stinková
Mělník

#4

Děkuji za odpověď
hned to zkusím.
Pěkné vánoce. Strašně jste mě překvapili rychlou odpovědí.


Dagmar Niklová
Olomučany u Blanska

#5

Dík za pomoc

Konečně jsem KIS nainstaloval. Musím konstatovat, že by se mi to nepodařilo bez vaší pomoci.
Takže ještě jednou díky a hodně zdaru.


Milan Selucký

#6

Dobrý den,

ráda bych Vaším prostřednictvím poděkovala p. Martinovi, který se mi po 2 dny trpělivě věnoval při nastavení antivirového programu.

Je vidět, že umí pracovat nejenom s anti-virem, ale i anti-talentem na PC.

Předejte prosím toto poděkování i jemu nadřízenému pracovníkovi!!


Irena Procházková
MŠ Mezi Domy, Praha

#7

Díky Vašim nástrojům na čištění jsem si mohl vyčistit PC, neboť se neustále zpomaloval a výsledek je pro mne překvapující. Jsem sice laik, ale věřím, že to využívají i odborníci. Děkuji za veškerou tech. pomoc.


Bělík Josef
Praha

#8

Velmi oceňuji přístup firmy k řešení mého problému. Jednalo se o poměrně složitou věc. Díky serióznímu přístupu firmy AntivirovéCentrum jsem problém skutečně vyřešil k mé spokojenosti.


František Farář
Karlovy Vary

#9


Doporučujeme
Eset Nod32 Antivirus, Eset Smart Security Premium, Eset Internet Security

získejte plnou verzi antivirového programu zdarma

Odkazy
Igiho stránka o virech: www.viry.cz

Cílem serveru HOAX.cz je informovat uživatele o šíření poplašných, nebezpečných a zbytečných řetězových zpráv, se kterými se denně setkává a které ohrožují běžné používání internetu.

diallix.net
Vaše řešení kybernetické bezpečnosti - Norton 360
Verze Shop-NET: 2.14.9.25

Možnosti platby:

- převodem na účet
- platební kartou
- dobírkou

VISA Maestro VISA Electron MasterCard

Možnosti dodání:

- elektronické licence - zdarma
- dárky k objednávce - zdarma