Další aktuality
8.7.2025
Jak dostat nazpět peníze z podvodníka?
Chargeback umožní bance naúčtovat peníze obchodu a vrátit je na kartu zákazníkovi. Reklamovat takto je možné pouze platby kartou...

7.7.2025
ESET: Útočníci si výrazně zlepšili češtinu, přesvědčivými e maily v červnu opět nejvíc šířili infostealer Formbook
Malware Agent.CLE útočníci schovávali pod přílohy, které se tvářily jako objednávky...

3.7.2025
Kyberzločinci mají novou zbraň – k telefonním podvodům využívají AI boty
Kyberzločinci mohou s pomocí AI vytvářet přesvědčivé texty, audio-vizuální materiály i interaktivní chatboty...

2.7.2025
Získejte Avast Premium Security zdarma
Zúčastněte se soutěže s magazínem IT Kompas...

27.6.2025
Hrozby pro Android: Útočníci se chystají na léto, v květnu mezi hrozbami nechyběl adware ani zloděj dat
Pozornost bezpečnostních expertů se tentokrát zaměřila právě na zmíněný škodlivý kód Agent.FIV. Ten se letos na předních místech statistiky objevil poprvé...

25.6.2025
36 tisíc skenů za sekundu – analýzy provozu dokládají, jak si kyberzločinci mapují prostor
Tento masivní nárůst automatizovaného průzkumu znamená, že útočníci mají téměř v reálném čase přehled o možných způsobech útoku na různorodé cíle...

23.6.2025
Antivirové Centrum mezi nejlépe hodnocenými na Mapy.com!
Ceníme toho, když najdete čas a ohodnotíte naši snahu napsáním recenze.

20.6.2025
Útočníci si střihli podvody s CapCut
Boom generativní umělé inteligence (AI) je bohužel také živnou půdou pro kyberzločince a podvodníky...

18.6.2025
ESET: Česko bylo v květnu terčem organizované skupiny útočníků, škodlivé kódy nakoupili na dark webu
Že jde o konkrétní útok na Česku republiku, dokazují i e-maily v češtině včetně českých překladů příloh, které obsahovaly zmíněné škodlivé kódy...

9.6.2025
Jak poznat podvodný e-shop?
Některé e-shopy vyvolají podezření ihned. U jiných si nemusíme být jistí. Každý obchod si můžete prověřit, zda není falešný...


více v archivu
potřebujete poradit? - jsme tady

Home Office nemusí nutně znamenat izolaci, vyplývá ze studie společnosti Kaspersky...

Sdílej na Facebooku
24.11.2021

Home Office nemusí nutně znamenat izolaci, vyplývá ze studie společnosti Kaspersky.

Home Office

Šest z deseti zaměstnanců (61 %) se při práci na dálku necítí být izolováno a 37 % z těch, co mohou pracovat z domova, si dokonce pochvaluje lepší komunikaci s kolegy než v kanceláři. Vyplývá to z nedávné studie bezpečnostní společnosti Kaspersky, podle níž rozsáhlé využívání nefiremních komunikačních služeb umožňuje lepší spojení, ale zároveň zvyšuje úroveň rizika kybernetických hrozeb ze strany nemonitorovaných IT zařízení a zdrojů.

Během roku 2020 si lidé i organizace prošli mnoha změnami. Epidemická situace a následná vládní opatření proti šíření pandemie ovlivnili způsoby komunikace na soukromé i pracovní úrovni prakticky u všech lidí na světě. Nové podmínky přinášely nové výzvy a sociální izolace společně s nedostatečnou komunikací s kolegy byly jedním z nejdiskutovanějších problémů u zaměstnanců pracujících z domova.

Společnost Kaspersky provedla průzkum mezi 4303 specializovanými IT pracovníky z 31 zemí, aby zjistila, jak se firmy a lidé dokázali přizpůsobit těmto novým podmínkám a jak nové způsoby práce souzní s pohodou zaměstnanců. Zatímco většina z nich se úspěšně přeorientovala na digitální komunikaci, značný počet respondentů si nedokázal osvojit život na dálku a stále se cítí být v izolaci (39 %), když pracuje z domova. Vzhledem k tomu, že osamělost přispívá k vyhoření zaměstnanců ne méně než jiné demotivující faktory, měla by se tato statistika stát předmětem zájmu firemních manažerů.

Nefiremní komunikační služby a osobní zařízení mohou způsobit problémy

Jedním ze způsobů, jak vylepšit kontakty s kolegy při práci z domova, by mohlo být rozsáhlé využívání nefiremních komunikačních služeb, jež se podle průzkumu zvýšilo a požaduje je více než polovina respondentů. Komunikace pracovních záležitostí prostřednictvím nefiremních e-mailových účtů vzrostla z 67 na 69 %, využívání nefiremních messengerů z 61 na 64 %, nefiremního softwaru pro plánování zdrojů ze 42 na 45 %, platforem pro videokonference z 83 na 86 % a sociálních sítí z 67 na 70 %.

Problém je v tom, že méně formální interakce mezi kolegy prostřednictvím nefiremních prostředků nejen že usnadňuje komunikaci a dává jim pocit lepšího propojení, ale také zvyšuje riziko kybernetických útoků na firmu. Takzvané „stínové“ IT služby nejsou nasazovány a kontrolovány firemními IT odděleními a jejich používání by mohlo být potenciálně nebezpečné. Stejně jako používání osobních zařízení pro firemní účely. 

Při nedávném průzkumu agentury Ipsos pro společnost Kaspersky v České republice uvedlo 54 % respondentů, že jim zaměstnavatel umožňuje používat osobní zařízení pro práci z domova. Šest z deseti takových zaměstnavatelů se ujistilo, zda daný zaměstnanec na takovém zařízení používá bezpečnostní software, ale pro 39 % to nebylo důležité.

„Lidé obvykle používají další nástroje z velmi dobrých důvodů. A není nic špatného na tom, když si zaměstnanci snaží usnadnit práci a komunikaci. Nefiremní služby nebo aplikace samozřejmě nemusí být nutně škodlivé (i když to nelze vyloučit). Neumožňují však bezpečnostním a IT specialistům získat úplný přehled o digitální infrastruktuře firmy. Vede to ke zvýšenému riziku, protože firemní specialisté na kybernetickou bezpečnost neberou při modelování hrozeb, diagramu toků dat a plánování v úvahu neoficiální a neschválené nástroje. IT oddělení také nekontrolují přístup k neoficiálním službám a zaměstnanci mohou ohrozit cenná firemní data, například přidáním nových neoprávněných členů do firemního chatu nebo tím, že z něj neodstraní bývalé spolupracovníky. Mezi další znepokojivé aktivity patří neopatrné používání neopravených aplikací nebo nesprávné nastavení soukromí, které vede k úniku dat. Manipulace s osobními údaji prostřednictvím nespolehlivých služeb navíc může vést k pokutování dané společnosti za porušení zákona o ochraně osobních dat,“ upozorňuje Andrey Evdokimov, vedoucí oddělení informační bezpečnosti ve společnosti Kaspersky.

Bezpečnostní experti společnosti Kaspersky připravili několik doporučení pro bezpečnou komunikaci zaměstnanců firem na Home Office:

• Vypracujte jasná pravidla pro používání externích služeb a zdrojů. Zaměstnanci by měli vědět, které nástroje by měli nebo neměli používat a proč. Pokud chtějí pro práci používat nový software, měl by existovat jasný postup schvalování s IT a dalšími odpovědnými rolemi.

• Vyzvěte zaměstnance, aby používali silná hesla pro všechny digitální služby.

• Zaveďte zásady přístupu k firemnímu majetku, včetně e-mailových schránek, sdílených složek a online dokumentů. Udržujte jej aktuální a odeberte přístup, pokud zaměstnanec opustil společnost. Používejte software pro zabezpečení přístupu ke cloudu, který pomáhá spravovat a monitorovat aktivitu zaměstnanců v rámci cloudových služeb a prosazujte používání zásad jeho zabezpečení.

• Zorganizujte základní školení kybernetické bezpečnosti pro zaměstnance. Můžete ho udělat online a mělo by zahrnovat základní postupy včetně těch, jež chrání před phishingem, jako je správa účtů a hesel, zabezpečení e-mailů, zabezpečení koncových bodů a monitoring webu. Takové školení můžete provést prostřednictvím Kaspersky Automated Security Awareness Platform.

• Existují speciální nástroje, které poskytují přehled o cloudových službách a zaměstnancích, kteří k nim mají přístup z firemních zařízení. Tato funkce je k dispozici u bezpečnostního nástroje Kaspersky Endpoint Security Cloud, který také poskytuje silnou ochranu koncových bodů pomocí EDR vyhrazené funkce zabezpečení dat.

Kompletní zpráva společnosti Kaspersky a další rady týkající se zajištění pohody zaměstnanců jsou k dispozici zde.



Cena:    0 Kč
Něco navíc
máme pro Vás dárek

SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI

Musím se přiznat, že s tak ochotným a hlavně trpělivým operátorem jsem se už dlouho nesetkal.

Patří mu proto srdečný dík! Domnívám se, že tento neobvyklý přístup operátora k zákazníkovi si zaslouží i zveřejnění


Rudolf Wonka, Litoměřice

#1

Protože jsem laik a nerozumím antivirovým programů velmi si cením s jakou jednoduchostí a elegantností mně dovedla technická podpora předat potřebné informace tak, abych jim porozuměl.

Protože si takového jednání velmi cením, považuji za vhodné poděkovat také Vám za dobře vybraný a proškolený personál.


Roman Jakubík

#2

Chci vám poděkovat
za profesionalitu a za pomoc při instalaci antiviru do počítače.

Moc vám děkuji a zůstáváme nadále vašimi klienty.


Ludmila Ferencová

#3

Moc děkuji za pomoc, už to funguje podle mých představ.

Udělali jste mi radost, že se na vaši podporu mohu spolehnout, to vždy potěší.
Ještě jednou díky a hezký den.


Ivana Stinková
Mělník

#4

Děkuji za odpověď
hned to zkusím.
Pěkné vánoce. Strašně jste mě překvapili rychlou odpovědí.


Dagmar Niklová
Olomučany u Blanska

#5

Dík za pomoc

Konečně jsem KIS nainstaloval. Musím konstatovat, že by se mi to nepodařilo bez vaší pomoci.
Takže ještě jednou díky a hodně zdaru.


Milan Selucký

#6

Dobrý den,

ráda bych Vaším prostřednictvím poděkovala p. Martinovi, který se mi po 2 dny trpělivě věnoval při nastavení antivirového programu.

Je vidět, že umí pracovat nejenom s anti-virem, ale i anti-talentem na PC.

Předejte prosím toto poděkování i jemu nadřízenému pracovníkovi!!


Irena Procházková
MŠ Mezi Domy, Praha

#7

Díky Vašim nástrojům na čištění jsem si mohl vyčistit PC, neboť se neustále zpomaloval a výsledek je pro mne překvapující. Jsem sice laik, ale věřím, že to využívají i odborníci. Děkuji za veškerou tech. pomoc.


Bělík Josef
Praha

#8

Velmi oceňuji přístup firmy k řešení mého problému. Jednalo se o poměrně složitou věc. Díky serióznímu přístupu firmy AntivirovéCentrum jsem problém skutečně vyřešil k mé spokojenosti.


František Farář
Karlovy Vary

#9


Doporučujeme
Eset Nod32 Antivirus, Eset Smart Security Premium, Eset Internet Security

získejte plnou verzi antivirového programu zdarma

Odkazy
Igiho stránka o virech: www.viry.cz

Cílem serveru HOAX.cz je informovat uživatele o šíření poplašných, nebezpečných a zbytečných řetězových zpráv, se kterými se denně setkává a které ohrožují běžné používání internetu.
Vaše řešení kybernetické bezpečnosti - Norton 360
Verze Shop-NET: 2.14.9.25

Možnosti platby:

- převodem na účet
- platební kartou
- dobírkou

VISA Maestro VISA Electron MasterCard

Možnosti dodání:

- elektronické licence - zdarma
- dárky k objednávce - zdarma