Tým Norton společnosti Symantec představil výsledky průzkumu zaměřeného na používání mobilních zařízení. Podle průzkumu jsou mobilní zařízení pro uživatele stále důležitější, ale jen málo uživatelů používá nezbytná bezpečnostní opatření.
Evropané podle studie využívají stále častěji svá mobilní zařízení k práci i k osobnímu životu. Uživatelé na internetu surfují, stahují aplikace, nakupují a provádí platby a podobně. Podle studie týmu Norton více než třetina (34%) evropských mobilních uživatelů uvedla, že by se nikdy nevzdala svého mobilního zařízení, a téměř čtvrtina (24%)dospělých dokonce uvedla, že by to byla jedna ze dvou osobních věcí, které by v případě požárů zachránila z domu.
„Lidé se na svá mobilní zařízení spoléhají stále více a v dnešním propojeném světě ze svých chytrých telefonů a tabletů sdílí informace na sociálních sítích nebo nakupují", říká Patrick Müller, Consumer Sales Account Manager, tým Norton společnosti Symantec. „Ale mnoho uživatelů si neuvědomuje, kolik osobních informací v telefonu vlastně má a jaké tedy hrozí riziko v případě ztráty nebo krádeže mobilního zařízení. Je proto důležité dodržovat několik jednoduchých, ale přesto důležitých, bezpečnostních opatření."
Mobilní zařízení: Bohatý zdroj osobních a citlivých informací
Lidé používají svá mobilní zařízení novými způsoby, ale mnoho uživatelů stále podceňuje zabezpečení obsahu i samotných přístrojů. Zatímco velká většina (69%) evropských mobilních uživatelů uvedla, že ukládají citlivé informace do mobilních zařízení, více než třetina (35%) přiznala, že nepoužívá heslo k ochraně svých osobních údajů. V případě krádeže nebo ztráty mobilního zařízení se tak kdokoli může dostat k osobním informacím, včetně osobních e-mailů, které mohou být branou k dalším citlivým informacím, jako jsou pracovní e-maily a dokumenty, hesla pro ostatní on-line účty nebo bankovní výpisy.
Studie také ukazuje, že ztráta mobilního zařízení je nákladná a stresující. 3 z 10 Evropanů má vlastní zkušenost se ztrátou nebo krádeží mobilního zařízení a v průměru jsou náklady na náhradní zařízení nebo dočasné použití jiného mobilního telefonu 122 EUR a téměř dvojnásobné jsou náklady u tabletů (233 EUR).2 Při ztrátě mobilního telefonu spotřebitelé nejčastěji uváděli, že se především obávají vysokých účtů za volání (43%), kontaktování přátel a kolegů někým cizím (26%) a nákupů prostřednictvím ztracených nebo ukradených telefonů (26 %).
Celou zprávu si můžete přečíst zde.