Phishing je typem útoku, který útočníci stále používají k oklámání svých obětí. Čas od času se objeví rafinovanější podvody, útočníci se stále snaží své podvody zdokonalovat. Podvodníci se stále snaží nalákat důvěřivé a neznamé uživatele k návštěvě podvodných stránek
Společnost Symantec informovala o aktuální variantě phishingu, podle její zprávy v tomto případě phishingová stránka napodobovala přihlašovací stránku italské banky. Po zadání přihlašovacích údajů byl uživatel vyzván, aby si vybral jednoho ze čtyř mobilních operátorů a zadal své číslo mobilu a zvolil částku pro dobití kreditu mobilu. Uživatel byl klamán tvrzením, že dostane zdarma bonus 40 EUR. Tento falešný bonus měl pomoci vylákat citlivé údaje.
Protože phishingové útoky rozhodně nelze podceňovat, je důležité, aby uživatelé věnovali zvýšenou pozornost webovým stránkám v okamžiku, kdy hrozí (byť teoretické) riziko zneužití a kdy zadávají do webových formulářů citlivé údaje. V takových případech platí více než kdy jindy ono okřídlené heslo o dvojím měření a jednom řezání :))
Typickým příkladem jsou případy z poslední doby spojené např. s údajnou nutností resetu hesla na Facebooku. Kromě toho se útočníci snaží své stránky optimalizovat pro vyhledávače, takže se stává, že mezi prvními výsledky, které na vás vyplivne třeba Google, budou právě podvodné stránky.