Z Národního výzkumu, kterého se zúčastnilo více než 5 tisíc pedagogů základních a středních škol, vyplývá, že se každý pátý pedagog setkal s nějakou formou kyberšikany.
Vedoucí výzkumného týmu Kamil Kopecký z pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci k tomu říká: "Nejčastější formou jsou verbální útoky realizované prostřednictvím mobilního telefonu či internetu a obtěžování prostřednictvím prozvánění. Jde i o útoky na sociálních sítích. Zachytili jsme také vyhrožování učiteli či jeho zastrašování, případně šíření ponižující či zesměšňující fotografie".
Velmi rozšířené je také šíření ponižujících videí, které vznikají poté, co žáci pedagoga vyprovokují a následně ho natáčí. Vedení školy o podobných útocích často ani neví. Možná i proto, že útočníky nejsou zdaleka jen sami žáci, ale i jejich rodičové.
Převažují útoky krátkodobého charakteru, z celkem zjištěných 1062 incidentů jich 456 trvalo přibližně týden. Dlouhodobé útoky tedy patří spíše mezi výjimečné situace. K dlouhodobým útokům samozřejmě patří již zmíněná kyberšikana, která je charakteristická právě opakováním útoků a jejich stupňováním; své zkušenosti mají necelé 4% pedagogů.
Učitelé mnohdy problém ignorují či bagatelizují a jako řešení vidí například stažení "závadného obsahu" z internetu.
Obsáhlý článek s infografikou si můžete přečíst na serveru Novinky.cz.