Další aktuality
23.10.2025
Kyberzločinci se stále častěji zaměřují na výrobní průmysl
Při ransomwarových útocích se nejedná jen o přímé finanční ztráty, ale vidíme i kaskádový efekt: ztrátu důvěry zákazníků, porušení smluv...

20.10.2025
ESET: V září se na scénu vrátil trojský kůň, který útočníci vydávají za nástroj vzdálené správy pro Windows
Nejvíce se objevoval maskovaný za downloader Win64/Agent.ECK a ukrytý v nebezpečné e-mailové příloze...

14.10.2025
Experiment ČMIS ukázal, jak ochotně se lidé podělí o údaje ze své platební karty
Test odhalil, že téměř dvě třetiny lidí neváhaly a ochotně zadaly údaje ze své platební karty...

10.10.2025
Hackeři mi ukradli heslo. Co mám dělat dál?
Existuje hned několik způsobů, jak se můžou útočníci dostat k vašim osobním údajům...

6.10.2025
PDF je oblíbeným formátem uživatelů, ale i kyberzločinců
Útočníci s oblibou kombinují zejména PDF soubory a QR kódy. Tato technika jim umožňuje maskovat škodlivý obsah a ztěžuje jeho detekci tradičními e-mailovými filtry...

1.10.2025
Chcete získat Norton 360 Standard?
Zúčastněte se soutěže s magazínem IT Kompas...

30.9.2025
10 nejčastějších mýtů o kyberšikaně
Případy kyberšikany bohužel stále přibývají – podle dat se s ní setkalo už každé druhé dítě...

22.9.2025
Závěrem léta byl největším rizikem pro telefony s platformou Android trojský kůň SparkKitty
Škodlivé kódy zobrazující agresivní reklamu mají uživatelé a uživatelky ve zvyku spíše podceňovat, protože se domnívají, že se nejedná o závažnou hrozbu...

17.9.2025
Největšími investory do komerčního spywaru jsou Spojené státy
Rozsah investic je pozoruhodný. Zapojili se do nich významní američtí finanční hráči, včetně hedgeových fondů...

16.9.2025
Za nárůstem ransomwaru stojí phishing a sociální inženýrství využívající AI
Ransomwarové skupiny navíc stále častěji využívají k automatizaci svých aktivit umělou inteligenci...


více v archivu
potřebujete poradit? - jsme tady

Čtyři nejčastější prohřešky zaměstnanců proti bezpečnosti...

Sdílej na Facebooku
6.12.2011

Víte, jaké jsou čtyři nejčastější přestupky zamestnanců, které mohou ohrozit bezpečnost ve firmě?

Bezpecnost

Snad každý manažer či pracovník bezpečnostního oddělení firmy ví, čím zaměstnanci rádi a opakovaně porušují bezpečnostní pravidla firmy. Z části jedné se jedná o porušení pravidel "fyzické bezpečnosti" a z části druhé samozřejmě porušují "počítačovou bezpečnost".

John Stewar, ředitel bezpečnosti společnosti Cisco situaci shrnuje do pouhých čtyř základních bodů a zároveň radí, jak tyto "díry" nejlépe zalepit.

1. Umožnění pohybu cizích lidí po firmě - tato chyba je rázu fyzického a je poměrně hojně rozšířená. Podle průzkumu se zhruba 20% zaměstnanců dopouští porušení bezpečnostních pravidel tím, že umožní cizí osobě volný pohyb po firmě. Podle Stewarta je to způsobeno zejména tím, že se lidé jen neradi dopouštějí konfrontačních rozhovorů a než aby zjistitli, co má "návštěvník" za lubem a zavedli ho třeba za navštíveným zaměstnancem či ho předali do péče ostraze firmy, raději zvolí jednodušší řešení a buď se o návštěvníka nijak nezajímají, nebo mu jen maximálně ukážou cestu.

Řešením je například vytvoření takového prostředí, ve kterém bude jasné, že tam a tam nemají návštěvy přístup vůbec nebo jen v doprovodu. Použít lze například různé značky či piktogramy.

2. Používání a vytváření nepovolených bezdrátových přístupových bodů. Nejčastěji se samozřejmě jedná o WiFi Acces Pointy, které se porůznu vyskytují snad v každé firmě. Důvodem jejich výskytu jsou nejčastěji různé vnitrofiremní pokusy či nutnost poskytnout bezdrátové připojení nečekané návštěvě. Jenže místo toho, aby se po ukončení testů či odchodu návštěvy tento "černý přístupový bod" odpojil, prostě se nechá vesele na místě a samozřejmě plně funkční. Tyto přístupové body navíc nebývají nijak zabezpečeny kvalitním heslem pro přístup (přece nebudu při testování zadávat pořád nějaké názvy sítí nebo hesla a návštěvu přece také nebudeme obtěžovat) a také názvy přístupových bodů bývají "otevřené", lze je tedy bez problému najít a přistoupit k nim.

Řešením jsou opět jasná pravidla a jejich důrazné dodržování nebo technologie, která přidávání černých acesspointů znemožní nebo alespoň sníží. Oblíbené jsou například systémy, které integrují kontrolu nad bezdrátovými sítěmi do firemní infrastruktury.

3. Vyzrazení citlivých firemních informací cizí osobě. Nejméně čtvrtina dotázaných respondentů připouští, že prozradila citlivé firemní údaje třetí osobě. Nejčastěji se jedná o vyzrazení rodině a známým, nicméně se objevily i výpovědi svědčící o vyzrazení naprosto cizí osobě - třeba "sousedovi u baru". Jedná se o dost velký problém, zejména proto, že si lidé mnohokrát naprosto neuvědomují možné dopady svého jednání. Protože se jedná o skrytou hrozbu, zaměstnancům mnohdy ani nedochází, že se dopustili chyby - "jen jsem chtěl, aby někdo nezávisle posoudil můj nápad", "ale my jsme si jen tak povídali" nebo "netušil jsem, že dělám něco špatného" jsou snad nejčastější odpovědi na otázku PROČ zaměstnanec vyzradil údaje cizí osobě.

Cesta k řešení tohoto problému je sice jednoduchá, ale rozhodně ne snadná v pravém slova smyslu. Je nutná osvěta a vzdělávání zaměstnanců, zkrátka je třeba jim opakovaně tlouct do hlavy, že se jedná ů "firemní údaje" a ty již z podstaty svého názvu nejsou určeny pro osoby mimo firmu. Pomůže zdůraznit, že tak jako má zaměstnanec určité tajemství, které nehodlá sdílet se svým okolím, je na tom naprosto stejně i firma - ta zkrátka také nechce, aby se některé věci vytrubovaly do světa.

4. Citlivá data uložená tam, kde být nemají. Nevhodné místo v tomto případě představuje například nakopírování citlivých dat v nezašifrované podobě na chytrý telefon nebo tablet, nakopírováním na USB flešdisk (nejlépe nezašifrovaný :)) ) nebo jejich odeslání emailem bez předchozího výslovného souhlasu. Ať už je cesta úniku jakákoliv, vždy může znamenat ohrožení firmy. Podle Stewarta se takto bez uvážení chová přes 20% zaměstnanců.

Řešením je, kromě osvěty a vzdělávání uživatelů, také bezpečnostní systém pod souhrnným názvem Data Loss Prevention. Jedná se o systémy, které dokážou na základě sofistikovaných algoritmů sledovat firemní data a rozhodovat o tom, jak se s citlivými daty ve firmě má zacházet a zabrání například neoprávněnému odeslání informací emailem nebo kopírování dat na USB zařízení.



Cena:    0 Kč
Něco navíc
máme pro Vás dárek

SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI

Musím se přiznat, že s tak ochotným a hlavně trpělivým operátorem jsem se už dlouho nesetkal.

Patří mu proto srdečný dík! Domnívám se, že tento neobvyklý přístup operátora k zákazníkovi si zaslouží i zveřejnění


Rudolf Wonka, Litoměřice

#1

Protože jsem laik a nerozumím antivirovým programů velmi si cením s jakou jednoduchostí a elegantností mně dovedla technická podpora předat potřebné informace tak, abych jim porozuměl.

Protože si takového jednání velmi cením, považuji za vhodné poděkovat také Vám za dobře vybraný a proškolený personál.


Roman Jakubík

#2

Chci vám poděkovat
za profesionalitu a za pomoc při instalaci antiviru do počítače.

Moc vám děkuji a zůstáváme nadále vašimi klienty.


Ludmila Ferencová

#3

Moc děkuji za pomoc, už to funguje podle mých představ.

Udělali jste mi radost, že se na vaši podporu mohu spolehnout, to vždy potěší.
Ještě jednou díky a hezký den.


Ivana Stinková
Mělník

#4

Děkuji za odpověď
hned to zkusím.
Pěkné vánoce. Strašně jste mě překvapili rychlou odpovědí.


Dagmar Niklová
Olomučany u Blanska

#5

Dík za pomoc

Konečně jsem KIS nainstaloval. Musím konstatovat, že by se mi to nepodařilo bez vaší pomoci.
Takže ještě jednou díky a hodně zdaru.


Milan Selucký

#6

Dobrý den,

ráda bych Vaším prostřednictvím poděkovala p. Martinovi, který se mi po 2 dny trpělivě věnoval při nastavení antivirového programu.

Je vidět, že umí pracovat nejenom s anti-virem, ale i anti-talentem na PC.

Předejte prosím toto poděkování i jemu nadřízenému pracovníkovi!!


Irena Procházková
MŠ Mezi Domy, Praha

#7

Díky Vašim nástrojům na čištění jsem si mohl vyčistit PC, neboť se neustále zpomaloval a výsledek je pro mne překvapující. Jsem sice laik, ale věřím, že to využívají i odborníci. Děkuji za veškerou tech. pomoc.


Bělík Josef
Praha

#8

Velmi oceňuji přístup firmy k řešení mého problému. Jednalo se o poměrně složitou věc. Díky serióznímu přístupu firmy AntivirovéCentrum jsem problém skutečně vyřešil k mé spokojenosti.


František Farář
Karlovy Vary

#9


Doporučujeme
Eset Nod32 Antivirus, Eset Smart Security Premium, Eset Internet Security

získejte plnou verzi antivirového programu zdarma

Odkazy
Igiho stránka o virech: www.viry.cz

Cílem serveru HOAX.cz je informovat uživatele o šíření poplašných, nebezpečných a zbytečných řetězových zpráv, se kterými se denně setkává a které ohrožují běžné používání internetu.
Vaše řešení kybernetické bezpečnosti - Norton 360
Verze Shop-NET: 2.14.9.25

Možnosti platby:

- převodem na účet
- platební kartou
- dobírkou

VISA Maestro VISA Electron MasterCard

Možnosti dodání:

- elektronické licence - zdarma
- dárky k objednávce - zdarma