Americká FTC definitivně uzavřela vyšetřování Facebooku a jeho přístupu k soukromí uživatelů. I když podle komise Facebook uživatelům tvrdil, že mohou své informace udržet soukromé -ale poté opakovaně umožnil jejich data sdílet nebo je změnil na veřejné, nebude za to nijak potrestán.
V některých médiích se dočtete, že se „Facebook musí změnit". Právě ukončené šetření FTC (Federal Trade Commission) ale ve skutečnosti vůbec k žádné změně vést nemusí. Navíc jde o vyšetřování, ve kterém jednoznačně zvítězil Facebook. Prošla mu totiž dlouholetá manipulace s uživateli – co se soukromí týče – za kterou nedostal žádný trest.
FTC vyšetřování uzavřela (viz. oznámení FTC zde) a dál se už Facebookem nebude zabývat. Tedy až na to, že jednou za dva roky bude kontrolovat, jestli se Facebook chová slušně – což bude zajišťovat opakovaný „nezávislý audit" probíhající po dobu příštích dvaceti let.
Jedna pozitivní zpráva by tu ale byla: Facebook se zavázal k povinnému „opt-in" v otázce změn pravidel týkajících se soukromí uživatelů. Tedy toho, že uživatel bude muset souhlasit se změnou, nikoliv že ji Facebook provede a poté uživateli umožní nesouhlasit (opačný přístup v podobě „opt-out", který Facebook opakovaně využil).
V praxi to ale znamená, že Facebook může stejně zavést jakoukoliv změnu, která se mu zlíbí. Nových uživatelů se bude týkat automaticky, stávající uživatelé by změnu pocítit neměli. Pokud by Facebook něco změnil v rozporu s „opt-in" slibem, neznamená to ale stejně nic podstatného. FTC na to „možná" přijde za další dva roky. A uživatelé se mohou, mají-li to štěstí a finance, bránit maximálně občansko-právními soudními spory. Nebo prostě přestat Facebook používat. Což by koneckonců mohla být ta nejlepší varianta.
Na ukončení vyšetřování je podstatné i to, že Facebook jakoukoliv vinu odmítl a FTC nakonec Facebook nijak nepotrestala. A to přesto, že v jiných podobných případech padaly tučné pokuty. Ta poslední, kterou zaplatil Google, je rekordní.
ZDROJ: www.lupa.cz