Představení cloudové administrace firemních produktů ESET ECA
18.10.2019
Jak zprovoznit cloudovou administraci firemních produktů ESET.
Představení Eset Cloud Administrator
ESET Cloud Administrator (ECA) je aplikace, která umožňuje spravovat bezpečnostní produkty ESET na stanicích, serverech i mobilních zařízeních z jednoho centrálního místa. Prostřednictvím ECA Web Console můžete vzdáleně instalovat bezpečnostní řešení ESET na zařízení, monitorovat stav systému, spravovat jejich konfiguraci a rychle reagovat na nové problémy a hrozby v síti. ECA se skládá z těchto komponent:
ESET Cloud Administrator jako služba
ESET Cloud Administrator Web Console
- Webová konzole interpretuje data uložená v databázi ECA. Data vizualizuje na nástěnkách a prostřednictvím přehledů. Dále prostřednictvím ní vynutíte jednotnou konfiguraci produktů, přikážete spuštění úloh přímo v operačním systému nebo v jiných ESET produktech.
ECA Live Installer
- Malý balíček obsahující ESET Management Agenta a bezpečnostní produkt pro snadné a pohodlné nasazení.
- ESET Management Agent je malá aplikace bez grafického rozhraní, která spouští příkazy na klientech připojených k ESET Cloud Administrator. Spouští úlohy, sbírá protokoly z ESET aplikací, interpretuje a vynucuje nastavení, provádí další činnosti jako instalaci aplikací a monitoruje obecný stav počítače.
- Snadno získatelný, malý, předkonfigurovaný balíček obsahující agenta a bezpečnostní produkt (stáhne se v průběhu instalace) v podobě streamovaného instalačního balíčku, který automaticky připojí stanici k vaší cloudové instanci, aktivuje produkt platnou licencí – to vše za minimální interakce uživatele. Instalační balíček automaticky identifikuje platformu a stáhne odpovídají verzi bezpečnostního produktu.
- Agent je malá aplikace, která zajišťuje veškerou komunikaci mezi stanici (bezpečnostním produktem) a ESET Cloud Administrator.
Bezpečnostní produkt ESET
- Bezpečnostní produkt chrání klientské stanice a servery před hrozbami.
- ESET Cloud Administrator podporuje následující bezpečnostní produkty ESET.
ESET Business Account
- Centrální místo pro firemní zákazníky a poskytovatel identity pro ECA.
- Zajišťuje single-sign on do dalších produktů, poskytuje přehled o stavu vašich licencí, aktivovaných stanicích a správu uživatelů.
- ESET Business Account je vyžadován pro aktivování vaší ECA instance.
ESET Remote Deployment Tool
ESET Business Account
ESET Business Account zastává ve vztahu k ESET Cloud Administrator tři klíčové role:
- Přístupový portál – ESET Business Account funguje jako centrální přístupové bod pro přístup k ECA a ESET Business Account. Pro přístup do ECA Web Console můžete použít přihlašovací stránku ECA nebo přihlašovací stránku ESET Business Account. V obou případech budete pro ověření přihlášení přesměrováni na ESET Business Account.
- Správa licence – ESET Business Account je nástupce portálu ELA (ESET License Administrator). Do účtu na portále ESET Business Account si můžete přidat všechny své firemní licence a spravovat je z jednoho místa. Všechny licence přidané do ESET Business Account jsou dostupné k použití v ECA. Jejich správu provádíte prostřednictvím ESET Business Account.
- Správa uživatelských přístupových oprávnění – po vytvoření účtu na portále ESET Business Account můžete vytvořit další uživatelské účty a přiřadit jim rozdílné úrovně oprávnění ke správě licencí a používání ESET Cloud Administrator.
Po vytvoření účtu EBA je možné aktivovat licenci ECA a vygenerovat vaše administrační rozhraní. Postupujte následovně.
- Přihlašte se do svého účtu EBA.
- Ověřte nastavení jazyka ve vašem účtu - některé části grafického rozhraní a předdefinovanýách objektů se vytvoří v jazyku, který máte v účtu nastaven, a není možné jej pak změnit!
- Přejděte do sekce Licence.
- Vložte váš licenční klíč.
- Po vložení licence se na nástěnce objeví možnost pro aktivaci ESET Cloud Administrator. Pokračujte kliknutím na Aktivovat.
- Zobrazí se okno pro aktivaci ECA. Odsouhlaste podmínky použití.
- Vyberte datové centrum nejbližší vámi spravované síti, ve které chcete instanci ECA vytvořit a klikněte na Pokračovat. Datové centrum po potvrzení výběru není možné změnit.
- Počkejte na dokončení vytvoření vaši instance ECA. O vytvoření nové instance ECA budete informováni emailem.
Veškeré informace o ESET Cloud Administrator naleznete v dokumentaci výrobce.