Každý rozumný člověk se při spatření klasického spamu či podvodného emailu musí otřást odporem. Email plný gramatických a pravopisných chyb, nereálných slibů, neuvěřitelných příběhů či nesmyslných požadavků je ale stvořen téměř geniálně. Díky tomu totiž spam, který projde až k čitateli, dokáže odfiltrovat zrno od plev a zacílit na přesnou skupinu uživatelů - hloupé a důvěřivé jedince.
Spameři svá veledíla v praxi totiž mohou doručit v podstatě třem typům uživatelů:
Pro spammery je paradoxně nejhorší uživatel typu homo polosapiens. Musí mu totiž věnovat nějaký čas. Rozeslání miliardy zpráv je relativně jednoduchá, levná, ale hlavně automatizovatelná procedura. Odpověď na reakci uživatele typu B) už ale automatická být nemůže a spammer musí nějaký čas strávit tím, že splichtí jakž takž smysluplnou odpověď. Pokud ale uživatel trik prokoukne, ztratil spammer spoustu času.
To je důvod, proč se spammeři snaží své zprávy koncipovat tak, aby se omezil počet uživatelů typu homo polosapiens na minimum a tito uživatelé spadli do druhu homo sapiens. Tím spammer ušetří spoustu času, který pak může věnovat uživatelům ze skupiny C). Těch je sice naprosté minimum, ale i tak jsou pro spammery slušným zdrojem peněz.
Spammeři tedy sází na fakt, že lidé nevzdělaní a hloupí mají větší sklony k důvěřivosti a daleko snáze se tak nechají podfouknout a obrat o peníze.
A jak s další zprávou typu "Miláček zákazník, já být nigerie ministr a mám pro ty požadavek na transakce pomoc" naložíte vy??
-palda-