Více než čtvrtina, konkrétně 28,8 %, phishingových útoků v roce 2014 byla zaměřena na krádež finančních dat od uživatelů. Oproti předchozímu roku je to sice o 2,7 procentního bodu méně, ale hlavně proto, že kybernetičtí zločinci přesměrovali svou pozornost z bank na platební systémy a internetové obchody. Analýzu zveřejnila Kaspersky Lab ve své zprávě o finančních kybernetických hrozbách Financial Cyber-Threats in 2014.
Phishing, nebo také česky rhybaření, je druhem internetového podvodu, při němž se kybernetičtí zločinci snaží nalákat uživatele, aby jim poskytli svá data (přihlašovací údaje či další osobní informace) tak, že vytvoří falešné stránky imitující známé internetové zdroje.
V kategorii platebních systémů útočili kybernetičtí zločinci na uživatele karet Visa (31 %), PayPal (30 %) a American Express (25 %). V kategorii internetových obchodů vede stále Amazon s 32 %, i když zaznamenal pokles o 29 procentních bodů. Analytici to připisují faktu, že se tyto firmy snaží s podobnými podvody ve velké míře bojovat. Útočníci proto hledají nové cíle – například v roce 2014 narostl počet phishingu cílícího na stránky prodávající letenky.