Další aktuality
20.10.2025
ESET: V září se na scénu vrátil trojský kůň, který útočníci vydávají za nástroj vzdálené správy pro Windows
Nejvíce se objevoval maskovaný za downloader Win64/Agent.ECK a ukrytý v nebezpečné e-mailové příloze...

14.10.2025
Experiment ČMIS ukázal, jak ochotně se lidé podělí o údaje ze své platební karty
Test odhalil, že téměř dvě třetiny lidí neváhaly a ochotně zadaly údaje ze své platební karty...

10.10.2025
Hackeři mi ukradli heslo. Co mám dělat dál?
Existuje hned několik způsobů, jak se můžou útočníci dostat k vašim osobním údajům...

6.10.2025
PDF je oblíbeným formátem uživatelů, ale i kyberzločinců
Útočníci s oblibou kombinují zejména PDF soubory a QR kódy. Tato technika jim umožňuje maskovat škodlivý obsah a ztěžuje jeho detekci tradičními e-mailovými filtry...

1.10.2025
Chcete získat Norton 360 Standard?
Zúčastněte se soutěže s magazínem IT Kompas...

30.9.2025
10 nejčastějších mýtů o kyberšikaně
Případy kyberšikany bohužel stále přibývají – podle dat se s ní setkalo už každé druhé dítě...

22.9.2025
Závěrem léta byl největším rizikem pro telefony s platformou Android trojský kůň SparkKitty
Škodlivé kódy zobrazující agresivní reklamu mají uživatelé a uživatelky ve zvyku spíše podceňovat, protože se domnívají, že se nejedná o závažnou hrozbu...

17.9.2025
Největšími investory do komerčního spywaru jsou Spojené státy
Rozsah investic je pozoruhodný. Zapojili se do nich významní američtí finanční hráči, včetně hedgeových fondů...

16.9.2025
Za nárůstem ransomwaru stojí phishing a sociální inženýrství využívající AI
Ransomwarové skupiny navíc stále častěji využívají k automatizaci svých aktivit umělou inteligenci...

15.9.2025
ESET: Vrátil se škodlivý kód Agent Tesla, v srpnu předcházel masivnímu útoku na naše data
Velký návrat sledovali bezpečnostní experti v srpnu u infostealeru Agent Tesla...


více v archivu
potřebujete poradit? - jsme tady

Většina uživatelů nepoužívá více než 5 hesel

Sdílej na Facebooku
3.10.2012

Většina uživatelů nepoužívá více než 5 hesel.

Security

Podle nedávného průzkumu zůstávají slabá hesla jedním z nejslabších míst zabezpečení. Stejné heslo pro více různých účtů navíc používá přes 50 % zákazníků.

Výsledky průzkumu, který provedla americká bezpečností společnost CSID, by neměly nikoho příliš překvapit. Stejně jako opakované použití stejného hesla pro více různých účtů, což podstatně ulehčuje práci útočníkům, kteří se zaměřují na krádež uživatelských hesel. 54 procent dotázaných používá 5 nebo méně hesel a 44 procent mění svá hesla alespoň jednou ročně. Nejlaxnější přístup k zabezpečení svých účtů projevují uživatelé mladší 24 let.

Malý počet hesel může z části souviset s tím, že většina uživatelů nemá zaregistrováno více než 6 účtů. Dalším významným důvodem je strach ze zapomenutí příliš složitého nebo často se měnícího hesla. Naprostá většina dotazovaných nepoužívá žádný nástroj na uchovávání hesel, což ještě dále více omezuje složitost hesel a jejich častou obměnu.

Většina hesel má délku 8 až 10 znaků, složitější hesla ovšem mnoho služeb nepodporuje, některým webům a dalším službám vyžadujícím přihlášení postačí dokonce i kratší hesla. Složitost hesel nebyla v tomto průzkumu vyhodnocována. Může tedy jít o běžná slovníková hesla, která bývají při útocích hrubou silou prolomena nejrychleji.

„Mnoho podniků si plně neuvědomuje, nakolik může laxní přístup jejich zákazníků k heslům výrazně ovlivnit zabezpečení," konstatoval Adam Tyler, Informační ředitel agentury CSID. „Podle našeho průzkumu se potvrzuje pouze to, co jsme dlouho předpokládali – zákazníci věnují problematice hesel minimální pozornost, často používají jedno heslo vícekrát pro registraci do různých služeb na různých webech a dokonce si ani neuvědomují nebezpečnost svého jednání," dodal Tyler.

Výsledkem tohoto přístupu je fakt, že 21 procent dotázaných již zažilo nějaké problémy s neoprávněným průnikem do vlastních účtů. „Z průzkumu jasně vyplývá, že podniky spoléhají na bezpečné chování svých zákazníků. Protože se ale jejich uživatelé základními zásadami zabezpečení neřídí, měly by s touto skutečností počítat a snažit se co nejvíce omezit rizika, která z ní vyplývají," vyzval Tyler.

Průzkumu se účastnilo pouze 1200 dospělých obyvatel USA, je ovšem možno předpokládat, že podobných výsledků bychom se dočkali i v případě rozsáhlejšího vzorku na větším území. Průzkum se nezabýval problémem průniku útočníka do počítače a zákazníka a odchytávání všech zadaných hesel. V tomto případě nepomohou ani sebelepší zásady pro složitost a četnost obměn hesla. Proto by všechny důležité služby měly uvažovat o zavedení dvoustupňového ověřování. Tedy kombinace přístupového jména a hesla a dalším bezpečnostním mechanismem, například systémem jednorázových klíčů nebo autorizačních SMS.

ZDROJ: www.securityworld.cz



Cena:    0 Kč
Něco navíc
máme pro Vás dárek

SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI

Musím se přiznat, že s tak ochotným a hlavně trpělivým operátorem jsem se už dlouho nesetkal.

Patří mu proto srdečný dík! Domnívám se, že tento neobvyklý přístup operátora k zákazníkovi si zaslouží i zveřejnění


Rudolf Wonka, Litoměřice

#1

Protože jsem laik a nerozumím antivirovým programů velmi si cením s jakou jednoduchostí a elegantností mně dovedla technická podpora předat potřebné informace tak, abych jim porozuměl.

Protože si takového jednání velmi cením, považuji za vhodné poděkovat také Vám za dobře vybraný a proškolený personál.


Roman Jakubík

#2

Chci vám poděkovat
za profesionalitu a za pomoc při instalaci antiviru do počítače.

Moc vám děkuji a zůstáváme nadále vašimi klienty.


Ludmila Ferencová

#3

Moc děkuji za pomoc, už to funguje podle mých představ.

Udělali jste mi radost, že se na vaši podporu mohu spolehnout, to vždy potěší.
Ještě jednou díky a hezký den.


Ivana Stinková
Mělník

#4

Děkuji za odpověď
hned to zkusím.
Pěkné vánoce. Strašně jste mě překvapili rychlou odpovědí.


Dagmar Niklová
Olomučany u Blanska

#5

Dík za pomoc

Konečně jsem KIS nainstaloval. Musím konstatovat, že by se mi to nepodařilo bez vaší pomoci.
Takže ještě jednou díky a hodně zdaru.


Milan Selucký

#6

Dobrý den,

ráda bych Vaším prostřednictvím poděkovala p. Martinovi, který se mi po 2 dny trpělivě věnoval při nastavení antivirového programu.

Je vidět, že umí pracovat nejenom s anti-virem, ale i anti-talentem na PC.

Předejte prosím toto poděkování i jemu nadřízenému pracovníkovi!!


Irena Procházková
MŠ Mezi Domy, Praha

#7

Díky Vašim nástrojům na čištění jsem si mohl vyčistit PC, neboť se neustále zpomaloval a výsledek je pro mne překvapující. Jsem sice laik, ale věřím, že to využívají i odborníci. Děkuji za veškerou tech. pomoc.


Bělík Josef
Praha

#8

Velmi oceňuji přístup firmy k řešení mého problému. Jednalo se o poměrně složitou věc. Díky serióznímu přístupu firmy AntivirovéCentrum jsem problém skutečně vyřešil k mé spokojenosti.


František Farář
Karlovy Vary

#9


Doporučujeme
Eset Nod32 Antivirus, Eset Smart Security Premium, Eset Internet Security

získejte plnou verzi antivirového programu zdarma

Odkazy
Igiho stránka o virech: www.viry.cz

Cílem serveru HOAX.cz je informovat uživatele o šíření poplašných, nebezpečných a zbytečných řetězových zpráv, se kterými se denně setkává a které ohrožují běžné používání internetu.
Vaše řešení kybernetické bezpečnosti - Norton 360
Verze Shop-NET: 2.14.9.25

Možnosti platby:

- převodem na účet
- platební kartou
- dobírkou

VISA Maestro VISA Electron MasterCard

Možnosti dodání:

- elektronické licence - zdarma
- dárky k objednávce - zdarma