Prodej bezpečnostních programů dosáhl v roce 2011 cca 16,5 miliardy USD. Oproti roku 2009 je to o 12% více. Podíl největších hráčů na trhu dosáhl ale pouze 44%, což představuje za poslední 3 roky propad více než o polovinu. Mezi největší dodavatele patří Symantec, McAfee, TrendMicro, IBM a Computer Associates.
Podle analýz se sice trh s bezpečnostními produkty víceméně konsoliduje, přesto ale díky nově vznikajícím firmám zůstává velice polarizovaný. Nové firmy vstupují na trh velice agresivně a používají (na rozdíl od bezpečnostních dinosaurů) velice sofistikované marketingové strategie.
V Česku se v roce 2010 za bezpečnostní produkty utratilo zhruba 80 milionů USD (o 14% více než v roce 2009). V Česku i na Slovensku vede firmy ke zvýšeným výdajům na bezpečnost zejména obava ze stále sofistikovanějších a nebezpečnějších počítačových hrozeb a také tendence se technologicky přizpůsobit "moderním trendům". V obou zemích je na trhu jedničkou slovenský Eset (12,3%) spolu s IBM (rovněž 12,3%), v závěsu za nimi je McAfee (6,5%), Symantec (4%) a Websense (3%). Ostatní firmy si pak rozdělují zbývajících 61,9%. Do této kategorie patří například čeští výrobci TrustPort, AVG, Avast nebo Zoner.