Další aktuality
19.3.2025
Hrozby pro Android: V únoru útočníci lákali své oběti na získání prémiové verze Spotify
Agresivní zobrazování reklamy má hlavně negativní vliv na výkon našeho mobilního telefonu a snižuje nám uživatelský komfort...

17.3.2025
Sedm tipů, jak poznat škodlivou aplikaci
Pojďme se podívat, podle čeho poznáte bezpečnou aplikaci a jak naopak poznat, která aplikace by mohla být škodlivá...

13.3.2025
ESET: Nejoblíbenější zbraní kyberútočníků byl v únoru keylogger, zaznamenává stisky kláves na klávesnici
Keylogger byl nejvíce aktivní 14. a 20. února. Jako ostatní škodlivé kódy pro operační systém Windows jej útočníci šířili v infikovaných e-mailových přílohách...

11.3.2025
Jen třetina malých a středních firem dokáže komplexně řešit ochranu dat
Z pohledu prevence ochrany dat před kybernetickými útoky se musí firmy umět připravit na to, že se útočníci dokážou nepozorovaně infiltrovat do firemní IT infrastruktury...

7.3.2025
Dramaticky roste hrozba e-mailových útoků s využitím personalizovaných taktik na bázi AI
Není překvapením, že preferovaným vektorem útoku, kterým útočníci pronikali do sítí MSP, byl phishing...

4.3.2025
Upozornění na podvodné telefonáty
NÚKIB dlouhodobě upozorňuje na podvodné telefonáty (vishing), které zneužívají telefonní čísla (spoofing) a identity důvěryhodných institucí...

3.3.2025
Chcete získat Norton 360 Standard?
Zúčastněte se soutěže s magazínem IT Kompas...

26.2.2025
Hrozby pro Android: Zdrojem škodlivého kódu byly v lednu verze populárních her a falešná VPN
Kromě škodlivého kódu Agent.GKE, který se vydával například za Spotify, Minecraft či aplikaci Flightradar, na sebe v lednu upozornil i trojský kůň Agent.EQD...

24.2.2025
Roste poptávka po službách kybernetické bezpečnosti
Ze služeb kybernetické bezpečnosti je největší zájem o zabezpečení elektronické pošty...

20.2.2025
Malware Banshee krade uživatelům macOS přihlašovací údaje a citlivá data
Vzestup malwaru Banshee Stealer připomíná, že žádný operační systém není zcela imunní vůči kybernetickým hrozbám...


více v archivu
potřebujete poradit? - jsme tady

Průzkum ESETu: Třetina lidí se stala cílem podvodu na internetových bazarech

Sdílej na Facebooku
1.6.2022

Phishing, vishing, inzertní podvody, jejich kombinace a jiné formy podvodného jednání v kyberprostoru jsou stále rozšířenější. Aktuální statistiky Policie České republiky potvrzuje i průzkum společnosti ESET, která právě ve spolupráci s Policií České republiky zjišťovala zkušenost s podvodným jednáním na internetových bazarech. Ten potvrdil obavy: S podvodem se setkala už třetina uživatelů internetových bazarů, pětina z nich přitom podvod dosud nehlásila. Sběr dat byl realizován agenturou Ipsos ve dnech 17. a 18. května 2022 na 1 100 respondentech v České republice.

Podvody

Ze zjištění společnosti ESET vyplynulo, že více než pětina dotázaných prodává zboží na internetových bazarech často (22,64 %) a téměř polovina respondentů je alespoň jednou k prodeji zboží využila (48,73 %). Nejčastěji pak internetové bazary využívají lidé ve věkové kategorii 30 až 40 let. Osobně se s podvodem na internetových bazarech setkala téměř třetina všech dotázaných (31 %). Nejsilněji zastoupenou věkovou kategorií občanů, kteří se s podvodem na internetových bazarech již setkali, byla opět skupina ve věku 30 až 40 let. Podvodníci je nejčastěji kontaktovali přes chatovací aplikaci Messenger (12,27 %), e-mail (10,82 %) či zprávou prostřednictvím aplikace WhatsApp (7,18 %). „Internetové bazary jsou v poslední době stále populárnější a bylo proto jen otázkou času, kdy zde kyberkriminalita začne narůstat. Z pohledu bezpečnosti se nejedná o nic nového, techniky používané útočníky jsou známé. To, co je nové, je celkový rozsah těchto aktivit. A výsledky tohoto průzkumu jej bohužel potvrzují,“ říká Ondřej Šafář, manažer PR a komunikace společnosti ESET.

Finanční škoda bývá do 5 000 korun, pětina podvod dosud nehlásila

Zhruba pětina všech respondentů uvedla, že včas dokázala podvod poznat a finanční škoda jim v důsledku podvodného jednání nevznikla (20,64 %). Necelá desetina pak uvedla, že jim v důsledku podvodného jednání vznikla škoda do výše 1 000 korun (9,36 %) a 5 % dotázaných uvedlo finanční škodu do 5 000 korun. Dle dat z průzkumu podvod bezprostředně do 24 hodin nahlásilo necelých 5 % dotázaných (4,09 %). Na druhou stranu pětina z nich (20,82 %) uvedla, že podvod na Policii České republiky dosud nehlásila. Část respondentů (7 %) poté uvedla, že se nejdříve snažili s podvodníkem komunikovat a situaci vyřešit, ale nakonec se na Policii České republiky obrátili. „Jsme si vědomi toho, že jen část obětí nás osloví s tím, že byla podvedena. Ale i v této skupině vidíme značný nárůst. Z toho důvodu chceme společně s bezpečnostní komunitou na toto téma opětovně upozornit, protože jednoznačně vidíme, že edukace je jedním z hlavních způsobů ochrany,“ vysvětluje plk. Zuzana Pidrmanová, vedoucí oddělení prevence Policejního prezidia České republiky.

Nárůst vlny podvodů na internetových bazarech

Policie České republiky upozorňuje v posledních dnech na novou vlnu tzv. inzertních podvodů, při kterých pachatelé okradou prodejce zboží na internetových bazarech. Častý scénář spočívá v tom, že podvodník přiměje prodávajícího skrze různé argumenty k tomu, aby vyplnil osobní údaje i informace z platební karty na podvodnou stránku, která vypadá legitimně. „Tímto způsobem je pachatel schopen z účtu odcizit všechny finanční prostředky, protože mu oběť dobrovolně sdělí veškeré přístupy ke své platební kartě nebo do internetového bankovnictví, zároveň si může vzít na jméno poškozené osoby i předem schválený úvěr,“ varuje plk. Zuzana Pidrmanová, vedoucí oddělení prevence Policejního prezidia České republiky. Bezpečnostní experti z ESETu doporučují postupovat při prodeji na internetových bazarech maximálně opatrně a všímat si i takových detailů, jako je úroveň češtiny nebo naléhavého tónu v komunikaci. V případě, že se na prodejce obrátí kupující s požadavkem na platbu přes kurýrní službu, mohou si legitimitu odkazu ověřit i na stránkách dopravních společností, které před aktuálními podvody také aktivně varují. „Podvodníci často využívají prvky tzv. sociálního inženýrství, pomocí kterých se během komunikace snaží vzbudit důvěru protistrany. O zboží mají zájem a chtěli by jej co nejdříve. Naléhají. Jedním z aktuálních trendů je, že se vás osoba na druhé straně snaží přesvědčit, že vše uhradila, posílá pro vyzvednutí zboží přepravce a vám zbývá jen potvrdit bankovní údaje na webové stránce, která je ale podvržená,“ uzavírá Ondřej Šafář, manažer PR a komunikace společnosti ESET.
Zdroj: ESET



Cena:    0 Kč
Něco navíc
máme pro Vás dárek

SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI

Musím se přiznat, že s tak ochotným a hlavně trpělivým operátorem jsem se už dlouho nesetkal.

Patří mu proto srdečný dík! Domnívám se, že tento neobvyklý přístup operátora k zákazníkovi si zaslouží i zveřejnění


Rudolf Wonka, Litoměřice

#1

Protože jsem laik a nerozumím antivirovým programů velmi si cením s jakou jednoduchostí a elegantností mně dovedla technická podpora předat potřebné informace tak, abych jim porozuměl.

Protože si takového jednání velmi cením, považuji za vhodné poděkovat také Vám za dobře vybraný a proškolený personál.


Roman Jakubík

#2

Chci vám poděkovat
za profesionalitu a za pomoc při instalaci antiviru do počítače.

Moc vám děkuji a zůstáváme nadále vašimi klienty.


Ludmila Ferencová

#3

Moc děkuji za pomoc, už to funguje podle mých představ.

Udělali jste mi radost, že se na vaši podporu mohu spolehnout, to vždy potěší.
Ještě jednou díky a hezký den.


Ivana Stinková
Mělník

#4

Děkuji za odpověď
hned to zkusím.
Pěkné vánoce. Strašně jste mě překvapili rychlou odpovědí.


Dagmar Niklová
Olomučany u Blanska

#5

Dík za pomoc

Konečně jsem KIS nainstaloval. Musím konstatovat, že by se mi to nepodařilo bez vaší pomoci.
Takže ještě jednou díky a hodně zdaru.


Milan Selucký

#6

Dobrý den,

ráda bych Vaším prostřednictvím poděkovala p. Martinovi, který se mi po 2 dny trpělivě věnoval při nastavení antivirového programu.

Je vidět, že umí pracovat nejenom s anti-virem, ale i anti-talentem na PC.

Předejte prosím toto poděkování i jemu nadřízenému pracovníkovi!!


Irena Procházková
MŠ Mezi Domy, Praha

#7

Díky Vašim nástrojům na čištění jsem si mohl vyčistit PC, neboť se neustále zpomaloval a výsledek je pro mne překvapující. Jsem sice laik, ale věřím, že to využívají i odborníci. Děkuji za veškerou tech. pomoc.


Bělík Josef
Praha

#8

Velmi oceňuji přístup firmy k řešení mého problému. Jednalo se o poměrně složitou věc. Díky serióznímu přístupu firmy AntivirovéCentrum jsem problém skutečně vyřešil k mé spokojenosti.


František Farář
Karlovy Vary

#9


Doporučujeme
Eset Nod32 Antivirus, Eset Smart Security Premium, Eset Internet Security

získejte plnou verzi antivirového programu zdarma

Odkazy
Igiho stránka o virech: www.viry.cz

Cílem serveru HOAX.cz je informovat uživatele o šíření poplašných, nebezpečných a zbytečných řetězových zpráv, se kterými se denně setkává a které ohrožují běžné používání internetu.
Vaše řešení kybernetické bezpečnosti - Norton 360
Verze Shop-NET: 2.14.9.25

Možnosti platby:

- převodem na účet
- platební kartou
- dobírkou

VISA Maestro VISA Electron MasterCard

Možnosti dodání:

- elektronické licence - zdarma
- dárky k objednávce - zdarma