Počet spamových zpráv podle Kasperského sice meziročně klesá, ale stále tvoří více než 75% celkového objemu přenesených emailů. Spameři ale do svého repertoáru zapojují nové finty. Konec roku 2011 byl z hlediska objemu spamu víceméně klidný což bylo to způsobeno zejména vánočními dovolenkami. Kromě toho také značná část počítačů zapojených do botnetů chrlících spam byla o svátcích vypnutá.
Snížení objemů nevyžádaných zpráv ale v žádném případě neznamená snížení jejich nebezpečnosti. Spameři využívají k oklamání svých obětí nové finty. Oblíbené se staly například různé slevové kupony, zejména v souvislosti s farmaceutickým spamem či nabídkou luxusního zboží - jak jinak než padělaného. Spameři s oblibou předstírají, že jde o nabídky legitimních slevomatů a mnohdy si pak tento spam uživatelé předávají sami mezi sebou - přece takovou super nabídku musím poslat Frantovi, aby o to nepřišel....
Podle Kaspersky Lab se velice rychle objeví i škodlivé kódy šířící se prostřednictvím slevových kuponů. Distributoři malware se totiž v mnohých případech nechají inspirovat úspěchy svých kolegů spammerů.