Phishingové útoky se stále více zaměřují na pracovníky na středních manažerských pozicích. Podle odhadů právě střední management rád kliká na odkazy v podvodných emailech! Podle studií si střední manažer klikne na odkaz v každém 25. škodlivém emailu. A to je pro kyberlumpy více než slušná úspěšnost.
Mimořádně úspěšné jsou phishingové zprávy, které se vydávají za různé "doručenky" (zásilka, nová hlasová zpráva a podobné finty). Úspěšnost phishingových zpráv kupodivu neklesá, i když se jedná o stále dokolečka omílané téma a snad neexistuje uživatel, který by nějaké varování před phishingem nečetl. Lidé o rizicích phishingu dobře vědí, přesto ale občas neodolají a kliknout na odkaz v podvodném emailu nebo se zuřivě snaží otevřít přílohu emailu. Z vlastních zkušeností známe případy, kdy uživatelé dokonce deaktivovali antivir, který škodlivou přílohu blokoval, jen proto, aby zavirovanou přílohu mohli otevřít!