Vánoční dovolená v Egyptě se pro Britku "závislou na Fejsbůku" stala finanční tragédií - fejsbůkovala v domnění, že komunikuje přes hotelovou wifi. Skutečnost ale byla poněkud jiná. Po návratu z dovolené a kontrole vyúčtování za služby mobilního operátora se slečna nestačila divit.
Vyúčtování, které přišlo její matce (na ni je smlouva napsaná), znělo na částku téměř 5 tisíc liber, což v přepočtu dělá přibližně "pouhých" 190 tisíc Kč. Zdrcená matka pro britský tisk uvedla, že to její dceru Lauren opravdu zasáhlo a že skončila na antidepresivech. Čemuž se vlastně eni nelze divit.
Stejně jako v jiných zemích, i britští operátoři zasílají uživatelům automaticky SMS zprávu v případě, že se blíží vyčerpání jejich datového limitu a zároveň má uživatel možnost si datový limit navýšit. Lauren s navýšením souhlasila - přece si neodepře Fejsbůk, že? Další botu udělala v okamžiku, kdy po další SMS zprávě s informací ohledně vyčerpání datového limitu odsouhlasila jeho zrušením. Tím se dostala do pasti, protože žila v přesvědčení, že je připojena k wifi síti v hotelu, ve kterém bydlela.
Po určitých tahanicích operátor O2 nabídnul rodině splátkový kalendář a nakonec i odpustil z dluhu částku 1700 liber.
Celému problému se ale mohla Lauren velice jednoduše vyhnout - stačí v mobilu zrušit povolení datových přenosů při Roamingu, tedy při přihlášení telefonu do sítě zahraničního operátora. Touto funkcí disponují všechny zařízení s Androidem, Windows Phone nebo Apple iOS.