Nová studie upozorňuje na velký počet aplikací a doplňků do Google Chrome, které švindlují s reklamou. Aplikací je přes 80 tisíc.
Škodlivé aplikace fungují na základě velice jednoduchého principu - pokud jsou aktivní, dokážou na zobrazených webových stránkách "vyměnit" reklamy, případně na vhodná místa vložit svoje vlastní. Zisk autorům těchto šmejdů v tomto případě plyne z případných prokliků uživatele. Kromě toho ale přináší další, a horší rizika - protože směrují uživatele na různé inzertní sítě a systémy, které si se zabezpečením rozhodně hlavu nelámou, je zde vysoká míra "chycení" škodlivého software.
Podle studie těchto aplikací existuje na 84 tisíc - z tohoto počtu jde o 50 tisíc rozšíření a 34 tisíc aplikací jako takových. Zhruba třetina aplikací kromě reklamy také hrozí krádežemi citlivých osobních údajů, přesměrováním na podvodné weby nebo předáváním informací o činnosti uživatele. problém se samozřejmě netýká pouze Windowsů - objevuje se v mnoha případech i na jiných platformách, na kterých prohlížeč Chrome funguje.
Google sám proti podobným aplikacím v obchodě Google Play bojuje a zasahuje také proti inzerátům, které uživatele nabádají k instalaci těchto škodlivin.