Malvertising - reklamy nesoucí malware
20.5.2010
Malvertising – umisťování reklam vedoucích k malwaru do reklamních sítí se za poslední rok značně rozšířil. Skutečný rozsah škodlivé reklamy se podařilo poodkrýt tento týden díky studii společnosti Dasient. Zjištění ukazují, že každý den se zobrazí kolem 1,3 milionu škodlivých reklam, které se nejčastěji týkají falešných antivirových programů a softwarových balíčků ke stažení.
Některá ze zjištění:
- Pravděpodobnost, že uživatel schytá infekci z takovéto reklamy je o víkendu dvojnásobná
- Průměrná životnost malvertisementu je 7,3 dne.
- 97% internetových stránek společností z žebříčku Fortune 500 (žebříčku 500 největších společností v USA, který každoročně publikuje časopis Fortune) je vystaveno velkému riziku, že jejich stránka bude napadena malwarem kvůli externím partnerům jako jsou tvůrci widgetů v programovacím jazyce java, reklamní sítě nebo poskytovatelé softwarových balíčků.
- Stránky společností z žebříčku Fortune 500 jsou takto ohrožené kvůli tomu, že 69% z nich využívá externí Javascript za účelem renderování částí webových stránek a 64% z nich používá již zastarelé webové aplikace.