Google změnil podmínky používání svých zlužeb tak, aby umožnily analyzovat obsah emailů uživatelů a následně na základě analýzy lépe zacílit zobrazování reklam. Za přehrabování emailů mnoho mezinárodních organizací Google dlouhodobě kritizuje a tvrdí, že to je narušení soukromí uživatelů. Microsoft dokonce reklamní kampaň na svůj konkurenční produkt Outlook.com založil právě na tomto faktu a tvrdí, že obsah emailů svých uživatelů za účelem cílení reklamy nijak nekontroluje.
V případu, který právě probíhá v Kalifornii soudkyně uvedla, že podle jejího názoru Google ve svých podmínkách uživatele nijak neupozorňuje na fakt, že jejich pošta bude slovo od slova podrobena analýze. Podle předmětné žaloby, kterou podala skupina uživatelů, jde dokonce o porušení federálních zákonů.
Nové podmínky Google platné od toho týdne obsahují klauzuli, podle které "automatické systémy Googlu analyzují obsah (včetně elektronických zpráv) tak, aby uživatelům nabídly při hledání relevantní produkty, personifikované vyhledávání a lepší detekci spamu a malwaru, přičemž tato analýza probíhá, když je uživatelský obsah odesílán, přijímán a ukládán na naše servery."
Uživatelé se tak mohou těšit na vskutku ještě přesněji cílenou reklamu :))