Každý z nás za sebou zanechává "digitální stopu", podle které lze velice přesně odhadnout, jací jsme, co nás zajímá a baví. Podle oblíbených stránek lze poměrně spolehlivě zjistit, jací vlastně jsme a jak žijeme. A ve spoustě případů navíc svou digitální stopu dobrovolně prohlubujeme třeba právě na sociálních sítích, kde na sebe ochotně prozradíme v podstatě cokoliv. Pokud by nás někdo chtěl "digitálně sledovat", dostane od nás nepřeberné množství materiálu.
Výzkum, který uveřejnila americká Národní akademie věd ukazuje, že statistické modelování nepotřebuje mnoho vstupních dat, aby dokázalo naši osobnost odhadnout lépe, než naši bližní. A dokonce lépe, než se dokážeme odhadnout sami.
Digitální stopa pro nás může mít řadu důsledků. Něco jsou drobnosti - například cílená reklama na internetu, s tou se setkal snad každý. Stačí se chvíli přehrabovat například na webech cestovních kanceláří, které jezdí do Paříže, a ve velice krátké době nás začne Gůgl, Fejsbůk a další zaplavovat reklamou na hotely v Paříži. Existují samozřejmě další obory, které takto sesbírané údaje dokáží využít - například personalisti nebo finančníci jistě zajásají nad profilem sestaveným na základě digitální stopy.
Zajímavý článek o digitální stopě si přečtěte na webu www.lupa.cz.