Další aktuality
8.7.2025
Jak dostat nazpět peníze z podvodníka?
Chargeback umožní bance naúčtovat peníze obchodu a vrátit je na kartu zákazníkovi. Reklamovat takto je možné pouze platby kartou...

7.7.2025
ESET: Útočníci si výrazně zlepšili češtinu, přesvědčivými e maily v červnu opět nejvíc šířili infostealer Formbook
Malware Agent.CLE útočníci schovávali pod přílohy, které se tvářily jako objednávky...

3.7.2025
Kyberzločinci mají novou zbraň – k telefonním podvodům využívají AI boty
Kyberzločinci mohou s pomocí AI vytvářet přesvědčivé texty, audio-vizuální materiály i interaktivní chatboty...

2.7.2025
Získejte Avast Premium Security zdarma
Zúčastněte se soutěže s magazínem IT Kompas...

27.6.2025
Hrozby pro Android: Útočníci se chystají na léto, v květnu mezi hrozbami nechyběl adware ani zloděj dat
Pozornost bezpečnostních expertů se tentokrát zaměřila právě na zmíněný škodlivý kód Agent.FIV. Ten se letos na předních místech statistiky objevil poprvé...

25.6.2025
36 tisíc skenů za sekundu – analýzy provozu dokládají, jak si kyberzločinci mapují prostor
Tento masivní nárůst automatizovaného průzkumu znamená, že útočníci mají téměř v reálném čase přehled o možných způsobech útoku na různorodé cíle...

23.6.2025
Antivirové Centrum mezi nejlépe hodnocenými na Mapy.com!
Ceníme toho, když najdete čas a ohodnotíte naši snahu napsáním recenze.

20.6.2025
Útočníci si střihli podvody s CapCut
Boom generativní umělé inteligence (AI) je bohužel také živnou půdou pro kyberzločince a podvodníky...

18.6.2025
ESET: Česko bylo v květnu terčem organizované skupiny útočníků, škodlivé kódy nakoupili na dark webu
Že jde o konkrétní útok na Česku republiku, dokazují i e-maily v češtině včetně českých překladů příloh, které obsahovaly zmíněné škodlivé kódy...

9.6.2025
Jak poznat podvodný e-shop?
Některé e-shopy vyvolají podezření ihned. U jiných si nemusíme být jistí. Každý obchod si můžete prověřit, zda není falešný...


více v archivu
potřebujete poradit? - jsme tady

Dvě třetiny Čechů starších 46 let si neví rady s IT.

Sdílej na Facebooku
14.6.2019

Technologie kompletně změnily náš všední život. Ulehčují nám spoustu každodenních činností a umožňují permanentní kontakt s blízkými. Výčet všech pozitiv, stejně jako negativ, by vydal na obsáhlou publikaci. Průzkum Kaspersky se zaměřil na jednu konkrétní oblast – do jaké míry dokážou technologie ovlivnit vztahy v rodině nebo s přáteli, přijde-li řeč na pomoc s IT problémem. V centru pozornosti tak jsou čeští technicky zdatní, avšak časově vytížení mileniálové a na druhé straně zástupy zmatených a neinformovaných rodinných příslušníků. Z průzkumu vyplývá, že v průměru potřebuje pomoc s technologiemi 66 % Čechů starších 46 let. U mladší generace (17–45 let) pomoc občas vyžaduje pouze 38 % uživatelů.

Důvod večeře u prarodičů

Mladé lidi mohou občas dotazy od starších a počítačově méně zdatných členů rodiny přinejmenším popudit. Mívají totiž dostatek svých starostí – s budováním kariéry, vlastního domova a zakládáním rodiny. Přitom jich většina (80 %) cítí vnitřní povinnost svým bezradným příbuzným pomoci. Na druhou stranu ale 3 % mladých Čechů uvedla, že se snaží vyhýbat těm členům rodiny, u kterých předpokládají, že je budou žádat o pomoc s IT problémem.

67 % Čechů starších 46 let připouští, že o technologiích moc neví. Možná i proto už někdy každý druhý (54 %) volal svým dětem nebo jiným mladším členům rodiny s prosbou o vzdálenou pomoc s IT. Neuvěřitelných 22 % dotázaných českých rodičů dokonce uvedlo, že spíše než přítomnost svých dětí postrádají jejich pomoc v oblasti IT. Někteří z nich (6 %) navíc někdy použili úplatek v podobě malého dárku, nabídky hlídání dětí a podobně, výměnou za vyřešení potíží s počítačem, mobilem nebo televizí.

"Ne všichni vyrostli obklopeni technologiemi, tak jako je to v případě mileniálů. Starší generace proto mívají problémy s chytrými televizemi, mobily nebo online nakupováním. Naším přáním je, aby měli všichni stejné možnosti naplno využívat výhody, které nám technologie poskytují. Snažíme se proto poskytovat všem generacím důležité informace a bezpečné technologie, díky nimž se budou v online prostředí cítit jako ryba ve vodě," vysvětluje Miroslav Kořen, generální ředitel Kaspersky pro východní Evropu.

Časté žádání svých dětí či mladších kamarádů o pomoc s technickými zádrhely v řadě případů ovlivňuje vzájemné vztahy, a dokonce i zvyklosti týkající se obdarovávání. Průzkum totiž odhalil, že 10 % mladých svým rodičům raději nedává žádné digitální vymoženosti, protože by je následně svým rodičům museli zprovoznit a zaučit je v jejich používání.

"Množství nových technologií, které nás obklopují ať už jsme v práci, v autě nebo doma, postavilo před všechny generace výzvu – naučit se je používat tak, abychom z jejich užívání vytěžili maximum. Dříve narození lidé se množstvím technologických novinek a jejich možnostmi mohou cítit zahlcení, zmatení a často mívají strach, že je někdo jejich prostřednictvím okrade či zneužije jejich data. V tu chvíli musí na scénu nastoupit mladí lidé, kteří jim v této oblasti pomohou. Vyzbrojeni znalostmi nemají z těchto problémů takovou hrůzu, a tak mohou nechat vyniknout kousek svého skrytého Billa Gatese," dodává Kathleen Saxton, britská psychoterapeutka.



Cena:    0 Kč
Něco navíc
máme pro Vás dárek

SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI

Musím se přiznat, že s tak ochotným a hlavně trpělivým operátorem jsem se už dlouho nesetkal.

Patří mu proto srdečný dík! Domnívám se, že tento neobvyklý přístup operátora k zákazníkovi si zaslouží i zveřejnění


Rudolf Wonka, Litoměřice

#1

Protože jsem laik a nerozumím antivirovým programů velmi si cením s jakou jednoduchostí a elegantností mně dovedla technická podpora předat potřebné informace tak, abych jim porozuměl.

Protože si takového jednání velmi cením, považuji za vhodné poděkovat také Vám za dobře vybraný a proškolený personál.


Roman Jakubík

#2

Chci vám poděkovat
za profesionalitu a za pomoc při instalaci antiviru do počítače.

Moc vám děkuji a zůstáváme nadále vašimi klienty.


Ludmila Ferencová

#3

Moc děkuji za pomoc, už to funguje podle mých představ.

Udělali jste mi radost, že se na vaši podporu mohu spolehnout, to vždy potěší.
Ještě jednou díky a hezký den.


Ivana Stinková
Mělník

#4

Děkuji za odpověď
hned to zkusím.
Pěkné vánoce. Strašně jste mě překvapili rychlou odpovědí.


Dagmar Niklová
Olomučany u Blanska

#5

Dík za pomoc

Konečně jsem KIS nainstaloval. Musím konstatovat, že by se mi to nepodařilo bez vaší pomoci.
Takže ještě jednou díky a hodně zdaru.


Milan Selucký

#6

Dobrý den,

ráda bych Vaším prostřednictvím poděkovala p. Martinovi, který se mi po 2 dny trpělivě věnoval při nastavení antivirového programu.

Je vidět, že umí pracovat nejenom s anti-virem, ale i anti-talentem na PC.

Předejte prosím toto poděkování i jemu nadřízenému pracovníkovi!!


Irena Procházková
MŠ Mezi Domy, Praha

#7

Díky Vašim nástrojům na čištění jsem si mohl vyčistit PC, neboť se neustále zpomaloval a výsledek je pro mne překvapující. Jsem sice laik, ale věřím, že to využívají i odborníci. Děkuji za veškerou tech. pomoc.


Bělík Josef
Praha

#8

Velmi oceňuji přístup firmy k řešení mého problému. Jednalo se o poměrně složitou věc. Díky serióznímu přístupu firmy AntivirovéCentrum jsem problém skutečně vyřešil k mé spokojenosti.


František Farář
Karlovy Vary

#9


Doporučujeme
Eset Nod32 Antivirus, Eset Smart Security Premium, Eset Internet Security

získejte plnou verzi antivirového programu zdarma

Odkazy
Igiho stránka o virech: www.viry.cz

Cílem serveru HOAX.cz je informovat uživatele o šíření poplašných, nebezpečných a zbytečných řetězových zpráv, se kterými se denně setkává a které ohrožují běžné používání internetu.
Vaše řešení kybernetické bezpečnosti - Norton 360
Verze Shop-NET: 2.14.9.25

Možnosti platby:

- převodem na účet
- platební kartou
- dobírkou

VISA Maestro VISA Electron MasterCard

Možnosti dodání:

- elektronické licence - zdarma
- dárky k objednávce - zdarma