Díky chybě v online bankovnictví se klient KB omylem dostal k datům téměř 50 tisíc zájemců o produkty penzijního fondu KB. Podle vyjádření banky se ale přímo k účtům klientů nikdo dostat nemohl.
Uživatel chybu skutečně odhalil pouze náhodou. podle svých vlastních slov si chtěl v online bankovnictví KB jen zkontrolovat smlouvu o důchodovém připojištění, ale spletl si přesný postup. A právě tento omyl mu pak otevřel databázi s téměř 50 tisíci potenciálními zájemci o důchodové produkty Komerční banky.
Přitom se nejednalo o žádné hokusy pokusy s prolomením jakéhokoliv ochranného prvku online bankovnictví KB. Uživatel bych zcela korektně přihlášen na svůj účet pomocí osobního certifikátu a hesla.
Komerční banka k problému vydala toto prohlášení:
"Komerční banka dnes ráno identifikovala technickou chybu informačního systému Penzijní společnosti Komerční banky. Touto situací se velmi vážně zabýváme a neprodleně jsme zahájili veškerá nezbytná opatření k jejímu vyřešení.
Ujišťujeme všechny naše klienty, že nedošlo k žádnému ohrožení bezpečnosti či k úniku informací o bankovních účtech klientů banky.
Za způsobené komplikace se všem našim klientům velmi omlouváme."