Více než miliarda lidí pošle přes kecálka WhatsApp minimálně jednu zprávu za měsíc. Denně je to ale přes 42 miliard zpráv. A k tomu ještě přibližně 250 miliónů videí.
Za rychlým růstem služby, kterou vlastní Facebook, je především Čína, ze které je polovina uživatelů WhatsAppu. Přesto, že Facebook za WhatsApp zaplatil více než 19 miliard USD, nejde o službu, která by vydělávala byť jediný centík.
Služba je totiž naprosto bez jakékoliv reklamy. Oproti tomu konkurenční služby jsou reklamou doslova zaplaveny. WhatsApp dokonce před nedávnem zrušil i směšný roční poplatek ve výši 0,99USD. Placený přístup podle blogu WhatsAppu nefungoval dobře a řada lidí, kteří nevlastní kreditní kartu, měla jednoduše strach, že přijdou o své kontakty.
WhatsApp chce v brzké době testovat nástroje, které by umožnily službu využívat ke komunikaci na podstatně vyšší úrovni. Uživatel tak například bude moci komunikovat s bankou o tom, jestli je jeho poslední transakce v pořádku, nebo s leteckou společností ohledně informací o letu. A to vše pochopitelně bez již zmíněných dotěrných reklam.