Další aktuality
31.10.2025
Agentní AI v prohlížečích: Nová vrstva bezpečnostních rizik
Zásadní bezpečnostní problém spojený s agentní AI v prohlížeči spočívá v tom, že vše, co se odehrává v prohlížeči, může být přeneseno do místa, kde agentní AI zpracovává své požadavky...

29.10.2025
Vydírání a ransomware jsou příčinou více než poloviny kybernetických útoků
Útočníci se nadále zaměřují na kritické veřejné služby – cíle, jejichž narušení může mít okamžitý a přímý dopad na životy lidí...

23.10.2025
Kyberzločinci se stále častěji zaměřují na výrobní průmysl
Při ransomwarových útocích se nejedná jen o přímé finanční ztráty, ale vidíme i kaskádový efekt: ztrátu důvěry zákazníků, porušení smluv...

20.10.2025
ESET: V září se na scénu vrátil trojský kůň, který útočníci vydávají za nástroj vzdálené správy pro Windows
Nejvíce se objevoval maskovaný za downloader Win64/Agent.ECK a ukrytý v nebezpečné e-mailové příloze...

14.10.2025
Experiment ČMIS ukázal, jak ochotně se lidé podělí o údaje ze své platební karty
Test odhalil, že téměř dvě třetiny lidí neváhaly a ochotně zadaly údaje ze své platební karty...

10.10.2025
Hackeři mi ukradli heslo. Co mám dělat dál?
Existuje hned několik způsobů, jak se můžou útočníci dostat k vašim osobním údajům...

6.10.2025
PDF je oblíbeným formátem uživatelů, ale i kyberzločinců
Útočníci s oblibou kombinují zejména PDF soubory a QR kódy. Tato technika jim umožňuje maskovat škodlivý obsah a ztěžuje jeho detekci tradičními e-mailovými filtry...

1.10.2025
Chcete získat Norton 360 Standard?
Zúčastněte se soutěže s magazínem IT Kompas...

30.9.2025
10 nejčastějších mýtů o kyberšikaně
Případy kyberšikany bohužel stále přibývají – podle dat se s ní setkalo už každé druhé dítě...

22.9.2025
Závěrem léta byl největším rizikem pro telefony s platformou Android trojský kůň SparkKitty
Škodlivé kódy zobrazující agresivní reklamu mají uživatelé a uživatelky ve zvyku spíše podceňovat, protože se domnívají, že se nejedná o závažnou hrozbu...


více v archivu
potřebujete poradit? - jsme tady

Průzkum ESETu: Třetina lidí se stala cílem podvodu na internetových bazarech

Sdílej na Facebooku
1.6.2022

Phishing, vishing, inzertní podvody, jejich kombinace a jiné formy podvodného jednání v kyberprostoru jsou stále rozšířenější. Aktuální statistiky Policie České republiky potvrzuje i průzkum společnosti ESET, která právě ve spolupráci s Policií České republiky zjišťovala zkušenost s podvodným jednáním na internetových bazarech. Ten potvrdil obavy: S podvodem se setkala už třetina uživatelů internetových bazarů, pětina z nich přitom podvod dosud nehlásila. Sběr dat byl realizován agenturou Ipsos ve dnech 17. a 18. května 2022 na 1 100 respondentech v České republice.

Podvody

Ze zjištění společnosti ESET vyplynulo, že více než pětina dotázaných prodává zboží na internetových bazarech často (22,64 %) a téměř polovina respondentů je alespoň jednou k prodeji zboží využila (48,73 %). Nejčastěji pak internetové bazary využívají lidé ve věkové kategorii 30 až 40 let. Osobně se s podvodem na internetových bazarech setkala téměř třetina všech dotázaných (31 %). Nejsilněji zastoupenou věkovou kategorií občanů, kteří se s podvodem na internetových bazarech již setkali, byla opět skupina ve věku 30 až 40 let. Podvodníci je nejčastěji kontaktovali přes chatovací aplikaci Messenger (12,27 %), e-mail (10,82 %) či zprávou prostřednictvím aplikace WhatsApp (7,18 %). „Internetové bazary jsou v poslední době stále populárnější a bylo proto jen otázkou času, kdy zde kyberkriminalita začne narůstat. Z pohledu bezpečnosti se nejedná o nic nového, techniky používané útočníky jsou známé. To, co je nové, je celkový rozsah těchto aktivit. A výsledky tohoto průzkumu jej bohužel potvrzují,“ říká Ondřej Šafář, manažer PR a komunikace společnosti ESET.

Finanční škoda bývá do 5 000 korun, pětina podvod dosud nehlásila

Zhruba pětina všech respondentů uvedla, že včas dokázala podvod poznat a finanční škoda jim v důsledku podvodného jednání nevznikla (20,64 %). Necelá desetina pak uvedla, že jim v důsledku podvodného jednání vznikla škoda do výše 1 000 korun (9,36 %) a 5 % dotázaných uvedlo finanční škodu do 5 000 korun. Dle dat z průzkumu podvod bezprostředně do 24 hodin nahlásilo necelých 5 % dotázaných (4,09 %). Na druhou stranu pětina z nich (20,82 %) uvedla, že podvod na Policii České republiky dosud nehlásila. Část respondentů (7 %) poté uvedla, že se nejdříve snažili s podvodníkem komunikovat a situaci vyřešit, ale nakonec se na Policii České republiky obrátili. „Jsme si vědomi toho, že jen část obětí nás osloví s tím, že byla podvedena. Ale i v této skupině vidíme značný nárůst. Z toho důvodu chceme společně s bezpečnostní komunitou na toto téma opětovně upozornit, protože jednoznačně vidíme, že edukace je jedním z hlavních způsobů ochrany,“ vysvětluje plk. Zuzana Pidrmanová, vedoucí oddělení prevence Policejního prezidia České republiky.

Nárůst vlny podvodů na internetových bazarech

Policie České republiky upozorňuje v posledních dnech na novou vlnu tzv. inzertních podvodů, při kterých pachatelé okradou prodejce zboží na internetových bazarech. Častý scénář spočívá v tom, že podvodník přiměje prodávajícího skrze různé argumenty k tomu, aby vyplnil osobní údaje i informace z platební karty na podvodnou stránku, která vypadá legitimně. „Tímto způsobem je pachatel schopen z účtu odcizit všechny finanční prostředky, protože mu oběť dobrovolně sdělí veškeré přístupy ke své platební kartě nebo do internetového bankovnictví, zároveň si může vzít na jméno poškozené osoby i předem schválený úvěr,“ varuje plk. Zuzana Pidrmanová, vedoucí oddělení prevence Policejního prezidia České republiky. Bezpečnostní experti z ESETu doporučují postupovat při prodeji na internetových bazarech maximálně opatrně a všímat si i takových detailů, jako je úroveň češtiny nebo naléhavého tónu v komunikaci. V případě, že se na prodejce obrátí kupující s požadavkem na platbu přes kurýrní službu, mohou si legitimitu odkazu ověřit i na stránkách dopravních společností, které před aktuálními podvody také aktivně varují. „Podvodníci často využívají prvky tzv. sociálního inženýrství, pomocí kterých se během komunikace snaží vzbudit důvěru protistrany. O zboží mají zájem a chtěli by jej co nejdříve. Naléhají. Jedním z aktuálních trendů je, že se vás osoba na druhé straně snaží přesvědčit, že vše uhradila, posílá pro vyzvednutí zboží přepravce a vám zbývá jen potvrdit bankovní údaje na webové stránce, která je ale podvržená,“ uzavírá Ondřej Šafář, manažer PR a komunikace společnosti ESET.
Zdroj: ESET



Cena:    0 Kč
Něco navíc
máme pro Vás dárek

SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI

Musím se přiznat, že s tak ochotným a hlavně trpělivým operátorem jsem se už dlouho nesetkal.

Patří mu proto srdečný dík! Domnívám se, že tento neobvyklý přístup operátora k zákazníkovi si zaslouží i zveřejnění


Rudolf Wonka, Litoměřice

#1

Protože jsem laik a nerozumím antivirovým programů velmi si cením s jakou jednoduchostí a elegantností mně dovedla technická podpora předat potřebné informace tak, abych jim porozuměl.

Protože si takového jednání velmi cením, považuji za vhodné poděkovat také Vám za dobře vybraný a proškolený personál.


Roman Jakubík

#2

Chci vám poděkovat
za profesionalitu a za pomoc při instalaci antiviru do počítače.

Moc vám děkuji a zůstáváme nadále vašimi klienty.


Ludmila Ferencová

#3

Moc děkuji za pomoc, už to funguje podle mých představ.

Udělali jste mi radost, že se na vaši podporu mohu spolehnout, to vždy potěší.
Ještě jednou díky a hezký den.


Ivana Stinková
Mělník

#4

Děkuji za odpověď
hned to zkusím.
Pěkné vánoce. Strašně jste mě překvapili rychlou odpovědí.


Dagmar Niklová
Olomučany u Blanska

#5

Dík za pomoc

Konečně jsem KIS nainstaloval. Musím konstatovat, že by se mi to nepodařilo bez vaší pomoci.
Takže ještě jednou díky a hodně zdaru.


Milan Selucký

#6

Dobrý den,

ráda bych Vaším prostřednictvím poděkovala p. Martinovi, který se mi po 2 dny trpělivě věnoval při nastavení antivirového programu.

Je vidět, že umí pracovat nejenom s anti-virem, ale i anti-talentem na PC.

Předejte prosím toto poděkování i jemu nadřízenému pracovníkovi!!


Irena Procházková
MŠ Mezi Domy, Praha

#7

Díky Vašim nástrojům na čištění jsem si mohl vyčistit PC, neboť se neustále zpomaloval a výsledek je pro mne překvapující. Jsem sice laik, ale věřím, že to využívají i odborníci. Děkuji za veškerou tech. pomoc.


Bělík Josef
Praha

#8

Velmi oceňuji přístup firmy k řešení mého problému. Jednalo se o poměrně složitou věc. Díky serióznímu přístupu firmy AntivirovéCentrum jsem problém skutečně vyřešil k mé spokojenosti.


František Farář
Karlovy Vary

#9


Doporučujeme
Eset Nod32 Antivirus, Eset Smart Security Premium, Eset Internet Security

získejte plnou verzi antivirového programu zdarma

Odkazy
Igiho stránka o virech: www.viry.cz

Cílem serveru HOAX.cz je informovat uživatele o šíření poplašných, nebezpečných a zbytečných řetězových zpráv, se kterými se denně setkává a které ohrožují běžné používání internetu.
Vaše řešení kybernetické bezpečnosti - Norton 360
Verze Shop-NET: 2.14.9.25

Možnosti platby:

- převodem na účet
- platební kartou
- dobírkou

VISA Maestro VISA Electron MasterCard

Možnosti dodání:

- elektronické licence - zdarma
- dárky k objednávce - zdarma