Problém s aktualizacemi ESET produktů a stabilitou Windows
3.9.2010
Situace
Během čtvrtka 2. září 2010 byly vydány aktualizace produktů ESET NOD32 Antivirus a ESET Smart Security, které mohly způsobit nestabilitu operačního systému Windows. Konkrétně šlo o aktualizace 5417 a 5418, které obsahovaly chybu. Chyba se projevila až během aktualizace na vyšší verzi. K problémům tak může dojít při update z verze 5417 na 5418, ale taktéž z 5418 na 5419.
Řešení
- Stáhněte a na problémové stanici spusťte tuto aplikaci: http://download.eset.com/special/eset_update_fix.exe.
- Dojde k restartu služby antiviru (ekrn.exe).
- Proveďte manuální aktualizaci přes hlavní nabídku řešení ESET -> menu Aktualizace -> Aktualizovat virovou databázi.
- Proveďte restart PC (pokud se jedná o server, bude stačit pouze spuštění aplikace eset_update_fix.exe).
Další informace (v angličtině) na stránkách ZDE.
V případě, že nenabíhá operační systém po zadání přihlašovacích údajů, postupujte podle tohoto návodu:
- Nastartujte Windows v nouzovém režimu. Při startu PC, jakmile zmizí úvodní informace BIOS (obvykle logo výrobce PC / základní desky, či informace o paměti, procesoru), stiskněte klávesu F8.
- Zobrazí se nabídka, ve které zvolte "Stav nouze" / "Nouzový režim". Jakmile v tomto režimu Windows naběhnou, stiskněte tlačítko Start a do pole hledání nebo do příkazu Spustit napište „services.msc“ (bez uvozovek) a stiskněte ENTER.
- V seznamu služeb najděte službu ESET service, dvakrát na službu klikněte a v zobrazeném dialogu nastavte Typ spuštění na „Zakázáno“. Dialog zavřete kliknutím na tlačítko OK a restartujte počítač. Systém Windows již naběhne.
- Nyní si opět otevřete seznam služeb (services.msc) a u služby ESET Service nastavte Typ spuštění zpět na „Automaticky“. Poté si stáhněte eset_update_fix.exe a spusťte.
- Restartujte počítač, nyní by měl být již problém odstraněn.